Gå til innhold
Arkivverket

[#56630] Hanna Sophie T(h)omasdtr. f. 03.03.1852, Hillesøy i Troms,


Gjest Bernt Jenssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

har du tenkt på om hun kan være gift og bruke mannes etternavn i 1900-tellingen?Slik som denne damen: LenkeEller om hun kan være emigrert ?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg en Hanna Tomasdatter som hushjelp i 1875, riktignok står hun nevnt som født i Kvenanger, men det kan være en feilføring?? LenkeOfte er ikke alder rett i folketellingene, så aviket aldersmessig er vel mulig?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bernt Jenssen

Takk for svarene Gunn!I den linken du har lagt ved i ditt første innlegg, finner jeg ingen 'Hanna'. Som jeg skriver i mitt innlegg, så har jeg registrert henne i FT. 1865 på Sommarøy.I ditt siste innlegg er jeg tilbøyelig til å tro at den Hanna er en yngre søster av 'husmoderen'. Har også sjekket kirkebøkerne ang. giftemål, uten resultater. Fant en Hanna Sofie 'Andersen' f. 1850 i Lenvik, gift i Tromsø i 1876 med en Simon Madsen og i FT. 1900 er hun oppført med etternavnet 'Madsen' men, hun har ikke rett far! Min Hanna's far er Thomas Hansen (se den første linken i mitt innlegg). Har også delvis sjekket emigrasjonslister uten resultat. Sjekket også 'Utflyttede i kirkebøkerne'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.