Gå til innhold
Arkivverket

[#56666] Flere barn av Ingvald Marius & Inga Kristofa Samsonsen ? ( Bergen)


Gjest Yvonne Trengereid Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Yvonne Trengereid Eide

Ingvald Marius Samsonsen & Inga Kristofa (Christopha) Samsonsen f. Kristoffersen (Christophersen)giftet seg i NK Bergen i 1902. Samme år fikk de datteren Ingeborg Marie (min ane). Sistnevnte ble døpt i NK Bergen 1903.Ved Ingas død er hun registrert med adresse S. Slettebakken.Finner ikke flere barn av dette paret, så lurer dermed på om andre har dette paret som aner & har litt mer info om dem enn jeg har.Har forøvrig alle data om paret. Mangler kun barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Dersom du har hennes dödsår kan du få sjekket dödsmeldingen hennes på arkivfora og se hva som står der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Yvonne T. Eide

Arkivforum temanr. 56987 gir meg svar på at det er flere barn i denne familien. De opplyses som: Sigrid Nilsen, Erna Forstrønen, Godtfred Samsonsen, Lilly Nilsen.Jeg har derimot ikke funnet ut noe om disse personene, så som fødsel, dåp, konfirmasjon, vielse eller bortgang. Har forøvrig sett etter beste evne i skannede kirkebøker etter disse personene. Både i Nykirken, Mariakirken, Domkirken m.fl.Jeg gikk ut ifra at Ingeborg sine søsken ville bli døpt samme sted som henne, men finner ikke noe. Ser i ettertid at jeg ikke har Ingeborg Marie sin konfirmasjon i notatene mine. Har flytting medført at de ikke lenger tilhørte Nykirken? Hvilke sogn/ kirker vil da bli det naturlige sted å lete? Har letet i ulike kirkers bøker mellom 1916-1919.Noen som har mulighet til å hjelpe meg i rett retning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Fam i 1912 har 5 barn,Ingeborg Marie 13/12-1902 i Nykirken, Sigrid 20/10-1904 Sandvigskirken, Erna 9/12-1905, Gottfred 9/7-1908 i Sandvigskirken, August 22/11-1910 Sandvigskirken. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yvonne T. Eide

Mtp på skiftet etter Inga og opplysning om 4 av 5 barn ved yngstedatterens dåp, må det med andre ord være August som døde liten. Har imidlertid ikke funnet dødsdato enda, men dette tyder på at mormors historie er om denne gutten.Hun sa nemlig en gang at en gutt med navnet August, døde etter å ha spist moreller, og at hennes mor hadde angst for at dette skulle skje med hennes barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

I 1978 bor Gottfred B Samsonsen i Vilhelm Bjerknesv 47, på samme adresse bor Aslaug Samsonsen 21/8-1907. Sigrid Nilsen bor i Hellev. 267. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

I Bergens adressebok for 1958 finner jeg Erna og Sigurd (Baker) i Markevei 1, trolig med datter Ruth kontordame. I gravminner finner jeg Erna død 1963 og Sigurd Martin død 1964, Ruth er på samme stenen 1936-1960. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Robert Martin Nilsen født 8/9-1905 døbt 29/10-1905 i Johanneskirken av foreldre Robert Kristian Martin Nilsen 1874 og Eleonora Franciska Severine Nilsen 1878. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yvonne T. Eide

Tusen hjertelig! Hva med denne Sigrid som dukket opp fra mangeårige notater. Skal jeg glemme henne?Noen som klarer tyde dødsårsaken til August? Se lenke innlegg 14.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.