Gå til innhold
Arkivverket

[#56671] Peder Hansen Braathen til USA i 1905, hvor ble han av?


Gjest Bjørn Brekke
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Brekke

Hei.Jeg prøver å finne ut hva som skjedde med min bestemors bror Peder etter at han kom til USA.Peder Hansen Braathen ble født i Rollag, Buskerud 13.06.1882.Han emigrerte til USA i 1905, og gikk i land på Ellis Island 08.02.1905 fra SS Oceanic. Han skulle da videre til Hudson, Wisconsin hvor kontaktperson er oppgitt til å være Thora Isaksen Box 74. Det står i manifestet at hun er søster eller svigerinne, men det tror jeg ikke stemmer.Jeg har fått opplyst at han giftet seg med Marie i USA og fikk 2 barn. Han døde i USA uten noen gang å komme tilbake til Norge.Takknemlig for all hjelp som kan få meg videre.Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Hei,Jeg har prøvd å søke på folketellingene, men uten hell sålangt. Har funnet noen aktuelle kandidater, men trenger flere opplysninger. Har du navn på eventuelle barn ? Kan han ha kalt seg for Skaug ?Mvh Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Brekke

Hei Tordis.Takk for innsatsen så langt.Det er desverre ikke stort mer jeg vet om Peder. Den ene av barna var en jente, og Peder var i livet i 1957, men døde ikke lenge etter. Han eide vistnok en liten gruve ett eller annet sted, hvor han lette etter gull. Forøvrig tror jeg at jeg leste feil i manifestet. Den han oppgav som referanse var onkelen Louis Haugen, Box 74 i Hudson, WI (han hadde så langt jeg kan se, noen onkel med det navnet)Jeg kan ikke se noen sammenheng med navnet Skaug. Hans far het Hans Pedersen (Hovengen) Bråthen og var fra Bingen i Modum.Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Brekke

Hei Tordis og ArneFantastisk, tusen takk begge to. Jeg har åpenbart mye å lære om søking i Amerikanske register.Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Mine innlegg 8 og 11 bygger på denne dødsregistreringen fra California Death Index, - men 100% sikker på at dette var Peders hustru er jeg ikke:Name: Marie G Hoffing [Marie G Granum] Social Security #: 0 Sex: FEMALE Birth Date: 16 Feb 1880 Birthplace: Other Country Death Date: 1 Dec 1954 Death Place: Los Angeles Mother's Maiden Name: Braggan FATHER'S SURNAME: Granum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.