Gå til innhold
Arkivverket

[#56689] Død på skip, kan man finne ut noe om skipet?


Gjest Vegard Berget
 Del

Recommended Posts

Gjest Vegard Berget

Peder Kristian Melberg datt i lasterommet på en båt: LenkeSpørsmål 1 er hva navnet på båten er. Jeg leser Combre(?)t eller lignende. Noen som har bedre forslag? Spørsmål 2 er om man kan finne ut noe om denne båten? Har forsøkt å lete i 'Malmsteinregisteret', men har ikke funnet noe - kanskje fordi jeg rett og slett har lest feil navn på båten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Hei,Foreslår at du legger ut en link med permanent sidelenke i stedet for permanent bildelenke, det gjør det enklere for mulige hjelpere.Jeg synes det står s/s foran fartøynavnet, altså steamship. Malmsteinregisteret inneholder vel primært seilskuter, tror jeg.Kjell H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard Berget

Sigbjørn: Takk, dette antar jeg at er noe jeg må reise til Kongsberg for å få til?Anne: Ja, det er ikke umulig. Jeg har forsøkt å finne båter med passende navn, men har ennå ikke klart å finne noe. Må nok sjekke sjømannsrullene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.