Gå til innhold
Arkivverket

[#56691] Ingvald Grødeland, i USA i 1930? - treng oppslag i Ancestry.com


Gjest Marianne Bakketun
 Del

Recommended Posts

Gjest Marianne Bakketun

Ingvald vart fødd i Klepp i 1897, konfirmert i 1911 og gift i Årstad i 1923. Ingvald var nok sjømann. Trur det er han som reiser til USA på S/S Tiger i juni 1923. Men kva så? Er det han som er å finne som Invald Grodeland under 1930 Census of Merchant Seamen? Nokon som kan slå opp og sjekke?Marianne Bakketun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Hei,Som mannskap ombord i 'W.C.Teagle' i Wilmington, Del. 2 april 1930: Ingvald Grodeland, oiler, 33 år - født i Norge, sivilstand ukjent,nærmeste pårørende i Norge oppgitt som 'P.Beyne'.Fartøyet tilhørte Standard Shipping Co. - 26 Broadway N.Y.C.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Takk for det Kjell. Vart vel ikkje så mykje klokare akkurat. Alder stemmer. Navnet stemmer, men kona heitte Agnes Marie... Finn du Ingvald i andre 'lister'?Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Ja, jeg skal sjekke de ut og hvis du tror at de funn jeg gjør har interesse for andre enn deg, kan jeg publisere det her. Alternativet er at du gir meg epost-adressen din, så kan jeg sende det direkte.Siste registrering er ved ankomst New York 21 mai 1952, som donkeymann ombord i ss 'Mabella'.Kjell H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Eg har e-mail marianne punktum bakketun krøllalfa gmail punktum comDu treng ikkje sende alle - men iallefall den siste er litt spennande. Og gjerne nokre frå tida 1923-1930 om det finns.Har ikkje funne ut kva som skjedde med Ingvald og Agnes Marie etter at dei gifta seg.Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Lurer på om nokon veit kvar og når Ingvald døde? Og kona Agnes Marie. Hadde dei born? Ingvald var sjømann og var innom New York jamt og trutt i tida 1923-1952. Ingvald er oppført i adressebøker for Bergen fram til 1933.Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Hei igjen Marianne,Jeg har begynt på den lista du ønska deg og ville bare nevne at siste gang jeg har registrert Ingvald påmønstret var 3 februar 1957 i New York, som 4.maskinist med tankskipet 'Abu', Eier Magnus Konow & Co, Oslo - chartred av Esso Standard Oil Co. Ingvald ble oppgitt å ha 40 års fartstid.Etter å ha sett grundigere på alle sidene i hvert enkelt skipsmanifest, har det dukket opp både passnr og sjømanns-identitetsnr. Blir nok ferdig med den komplette lista senere i dag, tilsammen 31 registreringer ! Jeg trodde det var flere, men det viste seg at flere tilfeller var navnebroren født i 1914.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Kjempejobb du gjer her, Kjell!Visst det også er ein til med same navn, fødd i 1914, blir det jo litt skummelt her. Men 40 års fartstid i 1957 kan vel stemme på min Ingvald? Fødd i 1897, starta karrieren i 1917, 20 år gamal...Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.