Gå til innhold
Arkivverket

[#56696] Rolf Hansen Odlovhagen og Beret Iversdatter i Ringebu og Fron


Gjest Joar Flynn Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Joar Flynn Jensen

Rolf Hansen Odlovhagen f 1784 i Ringebu giftet seg (andre gang) med Beret Iverdatter i 1818 i Fron og fikk sønnen Hans Rolfsen 29. okt 1818. Etter dette finner jeg dem ikke. En historie går på at de vandret nordover. Det kan stemme med at sønnen Hans senere giftet seg i 1852 i Rødøy og bosatte seg der. Er det noen som har opplysninger om Rolf og Beret så er jeg svært takknemlig for hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Dette er i allefall vielsen i Rødøy i 1852: Hans Rolfsen, sønn av Rolf Hansen [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20050426020537.jpg>Lenke15.2.1824 har ekteparet Rolf Hansen Qval og Berit Iversdatter sønnen Bernt Christian til dåpen i Vefsn, Nordland. Bernt Christian var født 13.1.1824 (se venstre side, nr. 9) LenkeHer finner jeg Rolf Hansen og Berit Iversdatter med to sønner, Hans og Iver, blant innflyttede til Vefsn i 1823 (se nederst på siden, nr. 9, 10, 11 og 12). Det står at sønnen Hans var født i Frons prestegjeld i 1819, mens sønnen Iver ble døpt 6.4.1821 i Sparbu. Familien kom til Vefsn fra Sparbo LenkeHer er dåpen til Iver Rolfsen i kirkeboka for Mære i Sparbu (se til venstre, nr. 12)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.