Gå til innhold
Arkivverket

[#56702] Kristiansand


Gjest Ingrid Askedal
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristian Hunskaar

Såkalte tilgangs- og avgangslister kom ikke før det standardiserte kirkebokskjemaet av 1812. Dette var det første standardiserte kirkebokskjemaet, så før den tid førte prestene stort sett kirkebøkene etter egen smak.Jeg kan ikke huske å ha vært borti prester før 1812 som førte slike lister, så selv om det kan ha vært prester som gjorde det, er mitt tips at slike lister ikke finnes for Kristiansand rundt 1800.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid Askedal

Takk for svar Kristian:)Prøver å finne hvor min 3X tippoldefar kom fra. Ble kalt sømand fra Amsterdam når han giftet seg. Hadde håpt at det kunne stått noe om det i listene, men jeg må nok bare lete videre andre steder:) Ingrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gine Olsen

Hei!I lenken Lenke finner du listen over (mikrofilmede) kirkebøker fra Kristiansand. Jeg har også behov for mer opplysning rundt 1800 her (en mulig konfirmasjon), men heller ikke det ser ut til å eksistere, desverre.Mvh. Gine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.