Gå til innhold
Arkivverket

[#56704] Vesterli i Malangen, Balsfjord i Troms


Gjest Aud Sandbu
 Del

Recommended Posts

Gjest Aud Sandbu

Marit Eriksdtr. f. 1851 i Sel finnes i 1875 som budeie hos Hans Thomasen på Vesterli i Malangen, Balsfjord: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=9&filnamn=f71933&gardpostnr=469&personpostnr=3815&merk=3815#ovre>LenkeHun ble i 1878 gift med sønnen Eilert Hansen, og disse to overtok på Vesterli etter hans foreldre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ann- mary engum

Hei Aud! Det finnes en bygdebok for Malangen: Malangen bygdebok Forfatter: Ytreberg, Nils A., Trykket: Trondheim : I kommisjon hos Bruns Bokhandels Forlag, 1943., Annen info: Foreligger også i ett bind. Malangen bygdebok. Tilleggopplysninger og rettinger Forfatter: Indredavik, KarlMvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Hanssen

Hei.Jeg har Malangen Bygdebok. Etterslekt er dessverre ikke omtalt under avsnittet som forteller om Vesterli. Sender deg pr mail de opplysningene Malangen bygdebok har.Mvh Solveig Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Tusen takk til deg Solveig, for skannet kopi av bygdeboka!Det var dessverre ikke mye å hente der, nei. Kanskje det er noen med lokalkunnskaper som vet om gården fremdeles er i slektens eie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ann- mary engum

Matrikkelutkastet av 1950 Troms Malangen herad 21 Storskogens almenning 12 Vesterli 0 mark 29 øre Toralf VesterliMvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Tusen takk for nye opplysninger, Ann-Mary!Da har jeg i hvert fall et par navn jeg kan forsøke å gjøre noen undersøkelser rundt - supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alvin Andreassen

På Vesterli har det ikke vært noen fastboende siden slutten av 1960-årene da Toralf Vesterli døde og hans enke forlot plassen. De hadde seks barn. Jeg skal undersøke litt, og tror at jeg kan gi deg et par adresser pr. telefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.