Gå til innhold
Arkivverket

[#56712] Hvor var Ole Olsen Kolbye fra


Gjest Ingvild Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingvild Hansen

Jeg trenger hjelp til tyding av vielse nr. 54, Lenke Ole gifter seg med Karen Thomasdatter, han er ungkar og .......ved/med/fra ........... Jeg får ikke mening med de kråketærne.Hilsen Ingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ann- mary engum

Hei Ingvild! Tar klokkerboken istedet:Ungkarl Ole olsen Colby,27 1/2 år,fra Hamersborg,og pigen Karen Thomasdt ,29 år,f. Bergfjerdingen.Kildeinformasjon: Oslo fylke, Aker, Klokkerbok nr. 4 (1819-1829), Ekteviede 1822, side 454-455. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7693&idx_id=7693&uid=ny&idx_side=-233>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingvild Hansen

Hei Ann-Mary Takk skal du ha, den klokkerboka er jo fullt lesbar. Den har jeg gått forbi, jeg skriver meg bak øret at jeg også skal sjekke klokkerbøker. Min erfaring med disse har vært at de er krotete og med overstrekinger. Nå vet jeg hvor de bodde da de ble gift. Ole er jeg temmelig sikker på er fra Ullensaker, her er han konfirmant Lenke men mht Karen har jeg flere potensielle muligheter. Så det jobber jeg med nå, ser på faddere ved barnas dåp, folketelling 1801 samt leter etter Karens død.Hilsen Ingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.