Gå til innhold
Arkivverket

[#56770] Almaas


Gjest Lisbeth Wangen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lisbeth Wangen

Leter etter etterkommere etter Mathilda Kristine Almaas. Hun ble født7.09.1897.Hennes mor var Kristina Monsdatter Almaas født i 1878.Og hennes far Ole Ellingsen 1875.Mathilda var et uekte barn.Hennes mor dør i 1905,da er Mathilda kun 8 år.Hvor ble hun av etter dette.Hennes far reiser like etter at hun er født og bosetter seg på Berger i Vestfold.Han gifter seg og danner ny familie.Men hva som skjedde med Mathilda vet jeg ingenting om.Er det noen som vet noe om eventulle etterkommere?På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Hvor i Norges land var dette?Finner en Kristina Monsdtr f. 1878 i Haus, HordalandEllers er det jo Almås både i Hammers og Stord, Hordaland.Så da går jeg ut ifra at det er denne jenta vi finner i Hammers: LenkeKanskje noen med bygdeböker fra området kan si deg hvor det ble av henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Som de siste referer til er det riktig person som er funnet.Så jeg må få takke for det.Er det noen opplysninger om henne etter konfirmasjonen?Er inntressert i alt som har med henne å gjøre.Både om hun gifter seg og når hun eventuelt dør.Dette er min bestefars ukjente søster.Og moro om det kanskje finnes noen etterkommere etter henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Min oldefar står under konfirmasjonen oppført som hennes far.Og det er riktig.Men om han var tilstede tror jeg ikke.Han var da etablert med sin nye familie.Leit egentlig å tenke på at hun måtte vokse opp uten sin far.Og kanskje visste hun ikke at hun hadde mange halvsøsken også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

En anne ting er jo at ved konfirmasjonen står begge foreldre oppført.Da var jo moren død og faren ikke tilstede.Hvor skal jeg lete for å finne ut hvor hun bor etter at begge foreldre ikke er tilstede i hennes liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Hei. Vi får ta et 'krafttak' for å hjelpe deg med å finne ut hvor/når og om hun ble gift.Holder selv på å lete etter min bestefars søster,så jeg vet hvor vanskelig det er når man ikke har informasjonen man trenger for å komme videre. Lykke til iallefall,skal prøve å lete litt for deg i morra igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Fabt en Mathilde Kristine Olsen död i Bergen i 1952: LenkeDessverre står ikke födselsåret.Hun kan jo være gift og ha skiftet navn.Jeg har selv en 15 år eldre halvsöster og hun fant oss (vi visste ikke noe om henne) i 1970-åra takket være hjelp fra Frelsesarméen. Men den gangen var det jo ikke Internet!Du såg sikkert at hun hadde nok en halvbror, kanskje han kan være et bindeledd og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her dör mormoren, men det var jo for tidlig til at det kan være til noen hjelp. jenta var jo ikke konfirmert en gang da: LenkeFinner henne heller ikke blant gifte i Aasane fra 1916 til 1927. Kanskje en idé å sjekke dödsmeldingen over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Hun giftet seg med Leonard Mikal Simonson Hvidsten i 1915.Og de fikk barna Sigurd Johan 1915 og Molly Lorentze 1918.Dette har jeg fått vite på DIS.Nå er det bare å finne etterkommerene etter Molly og Sigurd,så er mye gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Ser ut som iallefall Sigurd Johan ble boende i Hordaland. Hvis du går inn på 'Gravminner i Norge' (Dis Norge)og søker på navnet,vil du finne ham.Er så nytt at jeg vil ikke legge det inn som lenke her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det er mulig at Molly og er död. Fant en Molly L. Hestad i Dale, men bare trekors forelöpig og ingen årstall.Kanksje du kan lete på navnet Hvidsten i telefonkatalogen.no for Dale/Vaksldal og se om du finner etterkommere der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Ja kan jo gjøre et forsøk.Men mange som heter Hvidsten da!Jeg regner egentlig med at Molly er død.Jeg fant en som het Molly Kvinge født 17.5.1918.Og hun dør 14.4.1966.Men har ikke lett så mye på om hun fikk noen barn.Men jeg har vært inne å sett på bilder fra Almaas.Og der er det noen bilder av noen jenter som heter Almaas.Kanskje noe der,hvem vet.Der var det forøvrig noen som prøvde å finne ut hvem siste jente på bilde var.Så kanskje noe der!?Da mener jeg selvsagt Molly sin mor.Men først telefonkatalogen da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kariann Helland Johannessen

Vaksdal B2 s.333: Hvidsten Leonhard Mikael Simonsson 1894-1967. tekstilarb. g.1.m. Mathilda Kristina Olsdtr Almås frå Hamre 1897- . Born: Sigurd Johan 1915- b.Stanghelle. Molly Lorentze 1918- g.m. Sverre Hestad. Leonhard Mikael g.2.m. Margit 1902- (sjå Johan Hille) Born: John Sigmund 1938- ,entreprenør, Dale, g.m. Asta VedåMvh Kariann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kariann Helland Johannessen

Hei fortsetelse følger her: Vaksdal B2 s.330: Hestad Sverre Sørensson 1914- , banereparatør, g.m. Molly Lorentze Hvidsten 1918- . Born: Steinar 1939- ,d.Dale. Leif 1944- , sosialøkonom, Bærum, g.m.Birgit Tøkje.Hestad Steinar Sverresson 1939- ,tekstilarb., g.m. Åshild Halfrid 1944- . (Sjå Osvald Berge) Born: Svein Ottar 1967-. Atle 1969-. Magne 1970- .Håper dette kan hjelpe deg videre. Mvh Kariann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Da var det nok Molly L Hestad jeg fant dôd pâ DIS gravminner, det er bilde av graven hennes, men som sagt bare med et trekors og ingen dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Hei siden jeg har fått navn på noen mennesker født såpass sent.Da er det jo etterkommere etter Mathilde i live da.Så spennende.Tenk om noen av dem inntresserte seg for slektsforskning.Verdt et forsøk å prøve seg med en kontakt kanskje?Tusen takk alle dere som har svart meg.Kjempetakk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.