Gå til innhold
Arkivverket

[#56777] Vil du vera forsøkskanin?


Gjest Jan Oldervoll
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Andersen

Systemet ser bra ut og vil nok bli enda bedre etter hvert!Bustad er vel et litt vanskelig søkebegrep i denne sammenhengen da det i grunnen bare er de som bor på en gård som vil ha dette fast gjennom lengre perioder. Jeg oppfatter det slik at det vil være en gateadresse som brukes i FT for en som bor i en by?Dersom Fødested skal ha noe nytte ut over det som Globalt søk tilbyr (og kanskje også der) så bør vel T for tellekrets oversettes/normaliseres til et kommunenavn.Til slutt litt korrektur til bruksanvisningen:I siste linje under pkt 2 skal det stå (kari, ikke (kark.I første linje under Dobbeltnavn skal det stå 'søker du først på Anne' ikke marie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Takk for korrektur. Det er no retta. Når det gjeld Bustad skal det få lov å stå slik ei stund. Men eg ser svakheten og skal tenkja på korleis det best skal gjerast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Woll

Jeg søker på alle varianter av fornavnet Agnete født mellom 1864 og 1868. Taster inn fornavnet begynner på: Agnet og får da frem 9 varianter.Hadde det vært mulig ved venstre scrolling-tabell - kanskje et sted til høyre for den i flukt med linje 1 i scrolling-tabellen, å lage en knapp for å ''merke'' / hente opp ALLE variantene?Dette slik at man gjør dette i 1 operasjon istedetfor 9!Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Ikkje no. Eg må først sjå korleis system taklar belastning. Å vleja ni kostar i prinsippet ni gongar meir enn å kryssa ein. Men totalresultatet blir det same, seier du. Ja, men når du må kryssa får ein jamnare fordeling av arbeidet. Og i tillegg vil det føra til at mange namn som elles ikkje ville ha blitt kryssa blir tatt med. Men eg ahr det på lista over ting som skal vurderast etter nokre veker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Ved søk på etternavn lik Møller, født mellom 1730 og 1750, får jeg bare 5 treff, alle i FT-1801 i Østfold.Et tilsvarende landsomfattende søk i FT-1801 gir 68 treff (hvorav 5 i Østfold).Ved søk på etternavn inneholder Møller, igjen født mellom 1730 og 1750, får jeg opp en liste der de 12 første forekomstene i utvalgslista er lik møller. Etter å klikket på alle disse 12 forekomstene er det fremdeles bare funnet 5 treff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Den var vrang. Men no har eg oppdaga kva som var galt. Feilen skuldast at det finst to typar ø, den vanlege og den tyske. Det fører for langt å forklara kva problem dette skapte. Men det er berre ein måte å løysa det på; å regenerera systemet. Det tek litt tid, så det er kanskje best eg gjer det i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Jeg ser at personer oppført i skifteregistre (Kongsberg, Drammen) har fått antatt alderen 0 år dersom ikke annet er oppgitt. I henhold til rettledningen skulle de fått tilordnet alderen 40 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Litt tilbakemeldingar frå ei av kaninene:Eg har gjort eit romsleg søk etter folk fødde mellom 1500 og 1840 med Rys*da*l i etternamnet. Eg får opp 7 treff; , deriblant grandonkelen min, f.1872, som elev ved Bergen Katedralskule i 1892. Innsnevrar eg søket til 1600-1840, forsvinn grandonkel - han har openbart fått fødselsdatoen sin, 15.12, som fødselsÅR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Problemet er at alder og fødselår er eit einaste kaos i mange av databasane våre. I mange av dei må ein gå inn med manuelle rettingar for å få ting rett. Me har no ei klar prioriteringsliste for korleis me skal ordna saker. Først skal me ha sjølve programmet og særskilt innleggjing av nye databasar opp og gå på ein fullgod måte. Så vil me gjera noko med namn; ein del folk vil lett forsvinna i søk fordi dei har namnet skrive på ein uventa måte. Det finnst 166.000 forskejellige skrivemåtar av førenamn i databasane våre. Så vil me sjå på alder. grunne til at dette får lågast priorite er at det alltid går an å finna folk med feil fødselsdata, ein kan rett og slett setja romslege grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Dette har du kanskje svart på før, men: Søk i same tidsperiode som i sta, etternamn inneheld sør*d gjev ikkje funn på Søreide, men skriv eg søreid får eg opp både Søreid og Søreide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Me har problem med norske bokstavar. Det skal koma seg, kanskje i dag kanskje først i morgon. Me må regenerera databasane og driv og utviklar ein meir effektiv måte å gjera det på enn den første. Kanskje går det greitt om ein halvtime, kanskje gjer det ikkje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Du nemnde tidlegare ein 'geografi-sekk'. For meg som leitar etter glopparar over heile landet hadde det vore veldig greit. Ordet 'Glop(p)en(s)' står gjerne i kva rubrikk som helst dersom ein av mine sambygdingar t.d. har lagt eit gauke-egg i eit reir ein stad i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

No har eg regenerert databasane og dermed burde Møller/Möller-problemet vera løyst. Heile jobben tek ca 36 timar, så det er ikkje noko som kan gjerast kvar dag. Men no vil det bli slik at eg kan retta opp ein og ein database, utan å regnerera det heile. Så det skal nok koma seg etter kvart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei!Det er fint det du jobber med for å forenkle søkeprosessen for oss brukere.Det er noe jeg har tenkt på.Er det mulig å få det til slik at vi kan søke blant kun bestemte databaser, f.eks. emigranter som dro fra flere steder i Norge?Er det mulig å få en slik ordning vi har med folketellinger hvor vi kan søke etter neste person. F.eks. Ole, f. 1861 og neste person Nils, f. 1864 i denne typen søkeprosess (blant flere databaser hos Digitalarkivet).Er det mulig å få elimineringsmulighet/sammenligningsmulighet/analysemuligheti denne typen søkeprosess ved å søke på bestemte personer i 1865 folketellinger og sammenligne med 1900 folketellinger for å se om de evt. levde/bodde i Norge?mvh. Kristin S. Aasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Når det gjeld søking i berre visse databasar: Nei. Det vil gjera søket vesentleg tyngre. Så du lyt nok fint bla nedgjennom lista du får.Søk på neste person kjem nok. Det står på lista, men litt nede.Det kjem til å bli mogleg når ein er inne på ein person i ei teljing å søka på denne personen i alle databasane. Om dette kjem om ei veke eller ein månad kjem heilt an på korleis arbeidssituasjonen min blir framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei Jan O.!Mange takk for svar. Jeg klarer å være tålmodig. Så bare ta den tiden du trenger. Tenkte å komme med spørsmål/forslag for å gjøre søkeprosessen evt. enda lettere.mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg er svært glad for forslag. Somme blir innførte, andre ikkje. I det siste tilfellet kan det vera at eg ikkje synest det er ein god idé, men helst fordi det vil koma til å bli for ressurskrevjande. Eg må heile tida ta med i betraktning at systemet skal handtera 10 søk i sekundet, som er det me for tida har når trafikken er på topp. Når ein så veit at det dreier seg om søk i over 10 millionar personpostar, er det klart at ein må vera forsikt med ressursbruken. Ingen er tent med at ting stoggar opp. Men igjen, eg er svært glad for forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Du må bruka å for å søkja etter aa. Alle aa er omsette til å for å unngå problemet med at det i kjelder vil veksla mellom å bruka aa og å.No behld du plassen i databasen når du trykkjer Dokumentasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.