Gå til innhold
Arkivverket

[#56789] Skigte etter Nils Gullaksen, Eidsvaag i Arna


Gjest Michael Moum
 Del

Recommended Posts

Gjest Lillian Koehler

Kan det være denne personens arvinger du er på jakt etter? Gravfestet 28011816 - bondepagter paa gaarden Ervig, Nils Gulachsen Ervig, 39 aar. Da han giftet seg i Os pr.gj. er han og konen skrevet som 'Niels Gullechsen Svendsdalen, Uk og Cicilia Nielsdtr Udskaat, Enke'. Døtre: Borni f 1808 og Anna f 1813. Borni giftet seg senere med Henrik Andreas Hansen Hopshavn, Askøy. De bodde i Jordalen og i Eidsvåg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michael Moum

Ja, det stemmer. Cicilia/Seselia døde 1853 på Jordal. Datteren Anna døde vel som liten(?), da hun ikke finnes i konfirmasjoslistene i Hamre. Ikke funnet henne død.Borni finner jeg ikke døpt i Åsane, har ei Borni som er døpt i Os i 1806 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11622&idx_id=11622&uid=ny&idx_side=-133>Lenke ikke funnet henne død verken i Os eller Åsane.Jeg ser av konfirmasjonslisten at Borni skal være døpt 6/5 1808 Lenke Enten er dette feil ellers så var det 2 Borni.Borni lever i 1865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Koehler

I flg den skannede kirkeboken for Os 1789-1815, ble Bornie døpt i 1806. Da bodde de på Ulland. Fant ikke flere Borni'er for Nils og Cecilie. (Bornis farmor het Borgny Danielsdtr Djuvik). De andre dataene har også jeg.Sønnen Hans Henriksen giftet seg 1ste gang 25. mai 1862 med Berthe Gurny/Gurine Andersen. De fikk i allefall 8 barn sammen, Diderikke Henriette 1862, Hansine Berntine 1865, Andrea Gurine 1866, Lars Bernhard 1867, Berntine Karoline 1869, Andrea Gurine 1872, Jakobine Marie 1874 og Hans Henrik 1876. Berte døde i 1878.Hans Henriksen giftet seg igjen 1879 med Anna Annaniasd Kika (Anna Jensen), enke etter sjømann Johannes Jens. Lid/Børøy (som druknet i Sør-Amerika)Anna hadde 5 barn fra før. 1891-tell. bor Hans og Anna i Sandviksvn 36. Hans og Anna fikk barna Johanne f 1879 og Adolf f 1882.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Koehler

Nei, hun har jeg ikke funnet igjen.I tellingen 1891 bor familien i Tversmuget 3: Erik Christens., 1828 Hafslo, Cicilia Christens. 1833 Aasenes sogn, Herman Martin 1875 Bergen og Henriette Kristine 1877 Bergen. I 1900 bor Erik og Cecilia i Nordnæsvn. 19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michael Moum

Borni var dpt i Askøy 1808, så det var 2 Borni. Niels og Cecilia flyttet fra Ulland til Lyngbø (underbruk? Gravdal/Grøndal)og deretter til Ervik. Cecilia ente sine dager på Jordal se LenkeMvh Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.