Gå til innhold
Arkivverket

[#56793] Johan Andreas Nilsen f. 1805 Eidsøren Nesset Tingvold reiste til Frosta N T


Gjest Kjell Riseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Riseth

I Frostaboka Nord Trøndelag er nevnte en Johan Andreas Nilsen f. 1805 Eidsøra i Nesset. Det står at han var sønn av Nils Eidsøren i Tingvold.I FT.1801 finner jeg Nils Knudsen gift 2 gang med Ingebor knutsdatter. Er det han ?Lenke og kan noen hjelpe meg å komme videre. Står de i kirkebøkene for Nesset eller Tingvold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ann- mary engum

Hei Kjell!Det er antagelig rett mann du har funnet.Jeg ville sett på kirkebøker for Tingvold,ser at gården sogner til Tingvold ved tellingen 1801. Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Osvald Rydjord

Nils Eriksen Flatvad, kjøpte garden Gjestgjevarplassen på Eidsøra i 1808 for 520 rdl. (Nesset bind IV s 125). Han hadde fire sønner og av dem sønnen Johan Andreas Nilsen, f 1805, som ble gift med enka Anna Hansdatter Hogstad i Frosta. Nils Eriksen , f 1768, var trolig fra Utigard, br.nr. 5 under Flatvad i Sunndal. Kona het Marit Kristoffersdatter, f ca 1757, og hun hadde vissnok vært gift tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Osvald Rydjord

Jeg finner Nils Eriksen s 254 i Sunndal II, som f 1768, og sønn av Erik Halvorsen på Utigard, Flatvad og Marit Nilsdatter, f ca 1744 (datter av Nils Jonsen Toske bruk 2.) Erik er f ca 1745, sønn av Halvor Olsen, som først var bruker på Skjøllend og senere på Tredal (1743-57). Erik ble trolovet med Marit i 1768, men det står ikke om eller når de ble gift. Låner du bygdebøkene for Sunndal kommer du kanskje/sikkert lenger bakover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Riseth

Ja dette er den Nils jeg er ute etter fordi Johan Andreas ble gift med Anna Hansdatter Stokkan på Frosta.( mine tippoldeforeldre). Da er det nok ikke den Nils som står i FT for 1801 som jeg er ute etter. Takk skal du ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.