Gå til innhold
Arkivverket

[#56799] Brita Olsdatter Daleberg,Frå Dalsforden og Anders Rasmusson Fagerhol


Gjest Wenche.O. AbeltunTarberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche.O. AbeltunTarberg

Hei er det noen som kan hjelpe mej litt det gjelder Brita Olsdatter Daleberge f 1761 i Dalsfjorden gift 1819 med Anders Rasmusson Fagerhol f 1760 i Ørsta. de fikk i 1806 sønnen Ola Andersson Klammerholm Kvalsund.1. Er det noen som vet hvor jeg kan finne Britas foreldre? har kikket i nye voldasoga den nyaste men ikke funnet noen under Dalebergane.2. da det gjelder Anders vet jeg at hans foreldre er Rasmus Ivarson Åsen f.1733 D.1793 men ikke hvor han er fra han var gift med Brite Pedersdotter F.1721 frå Dalsfjorden -d.1775. Så hvor kan jeg evt. finne ut meir om disse?Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sol høydalsvik ulvestad

1. Ola Rasmuss Daleberg f. 1695 - 1778 flytta frå Daleberg til Dravlauslida G. 1. Lisbeth Rasmusd G. 2 1752 Anne Olsd Holsvik Barn m Anne: Paul budde i Myra Brit f. 1761 g.m. 1804 enkjem. Rasmuss KlammerholmDette fann eg fram til i den 'Gamle' Dalsfjordsoga. I den nye 'Busetnadsoga' står ikkje barna til Ole og Anne oppført.2. Rasmus Ivarson Åsen ca 1733 - 1793 finn du i 'Ørstingar I' Åsen (0106)(s 595).Han var gift med Berte Pedersd.1721 - 1775 frå Mo i Ørsta (0305)(s.214)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Wenche.O. AbeltunTarberg

Hei På nr 2 Han Rasmus Ivarson Åsen og kone Berte Pedersdatter de klarter ej og følge videre bakover men da det gjelder Ola Rasmusson Daleberge f 1695 gift 2 gang Anne Olsd Holsvik så finner ej dem i gamle Dalsfjord boka s 187 men jeg klarer ikke og følge disse bakover Er det noen som vet er han Ola frå dalebergene? Og Holsvik vet noen hvor det er? Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.