Gå til innhold
Arkivverket

[#56800] Dåpsinnførsler 1904-1906 Bergen (metodister) for Ingvald og Hans Hansen


Gjest Alma Lorentsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Alma Lorentsen

Er det mulig å finne fødselsdato (og evt. mellomnavn) på mine to grandonkler Ingvald Hansen og Hans Hansen, som begge ble født i Bergen rundt 1904/1905 +/-. Foreldrene var dissentere, metodister, Hans Olsen Ytterø og Anne Karine Johannesdatter. Har prøvd å lete gjennom alle kirkebøker i Bergen og Årstad som er lagt ut på nett uten å finne dem. Ifølge ”Liste over røysteføre for kommuneval i Bergen for Stortingsval 1904” bodde de Edvardsens gate 34, Lenke: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=2&filnamn=stemrett&gardpostnr=3258&merk=3258#ovre>Lenke og ifølge ”Liste over røysteføre for kommuneval i Bergen for Stortingsval 1906” bodde de i Øvregadens Almenning 8, Lenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Kan dette vera ein kandidat? Einaste treffet i 1903-06.Slett ikkje i NY, men likevel: INGVALD M HANSEN 06 Apr 1904 12 Apr 1995 58281 (Wales, Cavalier, ND) (none specified) 346-18-5129 IllinoisHan var altså busett i Nord Dakota, men fekk sitt SSDI kort i Illinois.Det var ganske mange treff på Hans Hansen.Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alma Lorentsen

Hei Mariann.Tusen takk for opplysningene og interessen. Det er ikke alltid like lett å finne opplysninger om slektninger som man selv aldri har truffet. Har bare fått vage opplysninger fra familien.Min grandonkel Ingvald giftet seg i New York i 1930 med Anna og han fikk 2 barn, Arne, født i 1931 og Hildur, født i 1934. Ingvald var bygningsarbeider og døde 02.01.1938 i Bronx av en infeksjon, han var da bare 34 år gammel, altså født rundt 1904. Men jeg skulle så gjerne hatt rett fødselsdato. Begge barna bosatte seg i Arizona og stiftet familie der.Hans Hansen var bosatt i Brooklyn og var gift med Marta. De hadde 2 barn, Harry og Reynold. Hans døde rundt 1885 (er ikke helt sikker på hvilket år) og Marta (født i 1906)døde i 1999. Hvis jeg hadde hatt riktig fødselsdato på Hans så hadde det vært lettere å finne eksakt dato og år når han døde.Men å finne opplysninger om dissentere er ikke helt lett. Så jeg håper virkelig at arkivet i Bergen har fødselsopplysninger også for dissentere.Med vennlig hilsen Alma Lorentsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.