Gå til innhold
Arkivverket

[#56801] Blåfargeverket, Modum: Anders Hansen (1752) og Ingeborg Iversdatter (1756)


Gjest Frank Roland
 Del

Recommended Posts

Gjest Frank Roland

Finner mine 4 x tippoldeforeldre på 'Vinjemoen Arbeidernes Vaanningshuuse Ved Blaaefarve- Værket Under Fossum 1 G', Blåfargeverket i 1801, sammen med barna Hans (16), Christen (11), Morten (4) og Iver (9). Anders er bødker (4383: Lenke).Når ble de gift og hvem var Anders og Ingeborgs foreldre? Finnes det arkiver fra Blåfargeverket fra denne tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut H Nebell

Jeg har selv aner som har arbeidet på blåfarveverket. Du kan gjøre som jeg gjorde, ringe og snakke med dem. Jeg fikk utskrifter av skolejournal-registreringer, lokale folketellinger, utdrag fra verkskorrespodansen, sykejournal-registreringer og oversikt over arbeid (Månedsregnskap).Jeg hadde en hyggelig samtale med Ole-Petter Gulbrandsen, som sendte meg materialet, så bare ring tlf.: 32 77 84 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei, ta en titt på to andre debatter, 50553, Iver Svenningsen og Marthe Rolfsdatter (så godt som 100% sikker på at det er foreldrene til Ingeborg) + 41530, Randi Hansdatter (deres barnebarn),vennlig hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Roland

Takk til dere alle. Astrid, ser ut som du har funnet ut mer siden sist om våre felles aner. Tar gjerne imot mere info på mail. Mvh Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Waagaard

I tema 15016 etterlyser jeg foreldre til Johannes Hansen født ca på samme tidsperiode som Anders.Johannes arbeidet som tømrer på Blaafargeverket.Kan det være noe sammenheng mellom Anders og Johannes?vh Knut Waagaard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

Frank: nå har jeg sendt det jeg har via e-post. Knut: jeg vet ikke noe om Johannes, MEN opphavet til Anders Hansen har en ennå ikke funnet ut av, så mulighetene er selvsagt tilstede. Vi er mange som gjerne skulle funnet ut av det.....vennlig hilsen Astrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.