Gå til innhold
Arkivverket

[#56808] Hvor ligger Næstbue 'Bergen' ?


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Johannes Larsen Næstbue Bergen er nevnt på et skifte fra 1772 fra Kolvereid NT. Vet noen hvor dette kan ligge? Hans mor, Marit Mikkelsdtr. var da død. Hun var fra Brønnøy i Nordland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Fint Kjellaug. Dette kan vaere! Jeg ser at Jons barn kalles Martha Johannesdtr.! Jeg finne ikke Marit Mikkelsdtr. i (the digitised) boker for Fana, ikke daapen til Johannes, død eller gifte for Marit. Men dette kan vaere han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Foreldrene til Johan Kristian Larsen Nesttun (ca 1742 - 1803) var Lars Olsen Hjelmeland og Marta Mikkelsdtr. Lars Olsen kom fra Kvinnherad, og da kan det være dette ekteparet: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=28&filnamn=KVIGDE&gardpostnr=505&merk=505#ovre>Lenke gift i Kvinnherad 30. desember 1739. og dåpen i Kvinnherad 21. februar 1743.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

WOW ! Dette er helt fantastik! De skulle ha hatt en sønn til: Ole Mikkel Larsen. Ser du ham? Brygmann navn er vanlig i Nordland. Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Hei. Jeg hadde ogsaa nettopp funnet Ole Michael! For informasjonen var Marit f. 1702 (bare kona introd., men hun er paa skiftene), dtr. av gbr. Mikkel Nilsen og h. Johanna Kristensdtr. Skomo ytre Brønnøy i Nordland. Maren ble uekte f. 1722 med faren Lars Olsen (Døe/Døl?). Hvordan vet du om Maren? Vet du hva ble av henne? Og da døde Marit Mikkelsdtr.? Takk skal du ha for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Maren er nevnt i Fana bygdebok, bind 4, side 287, som ett av 3 barn til Lars Olsen Hjelmeland og Marta Mikkelsdatter. De to andre barna er Ole Mikal og Johan Kristian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Er det mulig a skanne inn siden fra Fana bygdeboka? Ogsaa hvorfor er Kvinnherred inkludert i den boka? Er Malmanger under Hjelmeland? Min adressen: margaretmiller4@charter.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.