Gå til innhold
Arkivverket

[#56811] Lars Larsen


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Kirsten Andrea Larsdatter ble født i Bamble i Telemark av foreldre Lars Larsen og Anne Susanne Jensdatter Lenke Nr. 3 på høyre side er Kirsten Andrea. Lurer veldig på stedsnavnet som står bak på faren Lars. Kommer ikke videre med dette slektsleddet på min manns familie. Dersom noen kan hjelpe meg så ville jeg blitt kjempeglad! Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ann- mary engum

Hei Inger-Marie! Syns stedsnavnet er Wingen(..) Fant vielsen for Lars larsen og Anne Susanne Jensdatter.De ble gift 29 des 1824: [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=500224155055&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9Tele&juris2=Tele&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Telemark&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeDu bør dobbeltsjekke alle disse barna fordi det er funnet på FS,og kan inneholde feil! Barna til Lars Larsen og Anne Susanne Jensdatter: Anne Kirstine,døpt 6 mars 1825 LenkeKirsten Andrea,døpt 17 des 1826 LenkeLars Petter,døpt 28 feb 1830 LenkeAslaug Carine,døpt 26 mai 1833 LenkeAlaug Carine ,døpt 10 mai 1835 LenkeIngeborg Eline,døpt 11 nov 1838 LenkeErich Andreas,døpt 26 nov 1848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk! Nå skal jeg kikke i kirkebøkene for å dobbeltsjekke. Ganske fantastisk dersom de virkelig fikke barn over en periode på hele 24 år. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ann- mary engum

Fant vielsen mellom Lars Larsen og Anne Susanne Jensdatter i kirkeboken . Der står navn på fedrene deres: Kildeinformasjon: Telemark fylke, Bamble i Bamble, Klokkerbok nr. 5 (1814-1855), Ekteviede 1825-1826, side 387-388. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7828&idx_id=7828&uid=ny&idx_side=-179>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk for hjelpen! Har funnet alle barna med unntak av Erich Andreas i kirkebøkene. Skal fortsette å lete etter 1838 for det ville vel ikke være så unaturlig om han var født litt nærmere Ingeborg Eline etter 1838? Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Kan noen tyde hva som det står av opplysninger på Erich Andreas, sønn til Lars Larsen?LenkeLurer litt på når foreldrene skal ha flyttet fra Bamble til Sannidal? Håper noen hjelper meg. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Greidde ikke å tyde dåpen,men fant ihvertfall konfirmasjonen til Erich Andreas. Konfirmert i 1864:Kildeinformasjon: Telemark fylke, Sannidal, Ministerialbok nr. 9 (1855-1873), Konfirmerte 1864, side 92. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1397&idx_id=1397&uid=ny&idx_side=-93>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Jeg har heller ikke funnet dem som innflyttere men på et eller annet tidspunkt så må de jo ha flyttet på seg. Leter videre i kirkebøkene. Tenkte på om det finnes utflyttede i Bamble i kirkebøkene fra Bamble. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Jeg kikket flyktig igjennom bøkene for Bamle,men så ikke navnene deres der.Men du kan jo sjekke det på nytt,ifall jeg har oversett dem!Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Jeg har heller ikke funnet dem i bøkene for Bamble. Nå får jeg heller kikke i bøkene etter konfirmerte både i Bamble og Sannidal. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Finnes det noen som har bygdebøker for Bamble som kunne se om det står noe om Lars Larsen Vingrey der - han var gift med Anne Susanne Jensdatter. (se innlegg 6) Når de fikk barn står det Tinderholt bak navnene deres. Dersom noen kan hjelpe meg så ville jeg bli kjempeglad. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Hei Inger-Marie! Angående Tinderholt du nevnte i innlegg 15: Ser at ene forloveren ved vielsen til Anne Susanne Jensdatter og Lars Larsen heter Lars Nilsen Tinderholt.Lure på om dette kan være din Anne Susanne Jensdatter? Denne Anne Susanne jeg fant, er født 31 juli 1804,døpt 5 aug 1804.Alderen skulle stemme noenlunde med din Anne Susanne som var 19 1/2 år ved vielsen i 1824. LenkeMvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Jeg tror nok disse kan være de riktige menneskene. Har kikket i bygdebøker for Sannidal nå for å se om jeg kunne finne noen av personen der men hadde ikke hellet med meg. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Tror dette må være søsteren til Anne Susanne: Ingeborg,født 1815:[url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=100183031649&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9Tele&juris2=Tele&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Telemark&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>Lenke Dåpen til Ingeborg,født 1815: LenkeIngeborg,født 1815, gifter seg med Tallak Hansen: LenkeIngeborg's død i 1870:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Michael Jensen gifter seg med 12 NOV 1847 Sannidal, TelemarkKildeinformasjon: Telemark fylke, Sannidal, Ministerialbok nr. 7 (1831-1854), Ekteviede 1847, side 63. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1395&idx_id=1395&uid=ny&idx_side=-79>Lenke Permanent bildelenke: LenkeVielsen,fra FS: LenkeBarn av paret: Jens Micael,døpt 23 april 1848: LenkeKaren Kirstine Micael,døpt 9 sept 1849: Lenke Edvard Martinius,døpt 14 des 1851: LenkeMaren Andrea,døpt30 april 1854: Lenke Hans Peter,døpt 27 juli 1856: Lenke Christiane,døpt 19 mai 1861:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk nok en gang! Har du noe tips til meg om hvordan jeg kan finne ut når Kirsten Gundersdatter skal være født og hvor? Det hadde vært kjempefint å finne da det er min manns 3Xtipp oldemor.Mvh.Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Det går an å prøve på Family search,men du må nok sjekke med kirkebøkene også,fordi FS kan inneholde mange feil. Kanskje lurt å prøve å finne henne på 1801 tellingen?Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Hei igjen! Fant vielsen til Jens Michelsen og Kirsten Gundersdatter i kirkeboken også:Hun kalles da Kirsten Gundersdatter Aabye,og han kalles Jens Michelsen Ombustnæs. Kildeinformasjon: Telemark fylke, Bamble i Bamble, Klokkerbok nr. 3 (1802-1807), Ekteviede 1802, uten sidenr. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7826&idx_id=7826&uid=ny&idx_side=-21>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Fant Jens Michelsen på tellingen 1801: Lenke Hvis dette er rette Jens Michelsen har han vært gift to ganger, Anne Susanne Olsdatter (på tellingen 1801),og siden med Kirsten Gundersdatter.Kanskje Anne Susanne døde i forbindelse med fødsel av barn?.Se på vielsen mellom Jens og Kirsten!Jeg synes det står enkemand foran navnet til Jens.Kan det være første kone's navn som er brukt på den datteren Jens og Kirsten døper i 1815,Anne Susanne?Fant også Kirsten Gundersdatter Aabye.Hun bor på Aabye i 1801 tellingen,19 år og ugift:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.