Gå til innhold
Arkivverket

[#56811] Lars Larsen


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk for hjelpen! Har funnet at Jens var gift med Marte Marie Jørgensdatter som døde i 1803 så det stemmer nok at han var enkemann, med Marte giftet han seg i 1879. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Jeg ser nå at jeg hadde tatt feil med hensyn til koner til Jens Mickelsen hadde sett på Sannidal og ikke Bamble. Finner forøvrig ikke ut når Jens skal ha giftet seg med Anne Susanne. (innlegg 25) Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Nå blir det spennende om dødsdato for Anne Susanne lar seg finne. Hun må jo være død før 1802. Leter i kirkebøkene nå. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Lurer nå veldig på om det finnes noen som vet hvordan jeg kan finne Lars Larsen som jeg spurte etter innlegg 1. Håper virkelig noen har tips til meg. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Dåpen i kirkeboken ang .Ole, døpt 9 des 1798 i Brevik,Telemark (sønnen til Anne Susanne og Jens Michelsen) Kildeinformasjon: Telemark fylke, Brevik, Ministerialbok nr. 3 (1764-1814), Fødte og døpte 1799, side 36. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7865&idx_id=7865&uid=ny&idx_side=-38>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Lars er 23 1/2 år ved vielsen i 29 des 1824.Vanskelig å finne mer akkurat nå,kan kanskje finne ut noe ved å se på hvem som er faddere til barna.Det kan jo være at noen i hans nære familie er faddere.Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Angående gården Vingerey,som Lars Larsen var bodde på ,ved vielsen med Anne Susanne Jensdatter den 29 des 1824 :Lenke Tror ikke at Lars er født på denne gården. Det finnes ingen Lars der som kan være eventuell far til Lars Larsen.Den eneste som kan være moren er søsteren av Ole Andersen som står øverst på lista.Hun er 28 år,ugift og vanfør. Tror Lars bare jobbet her da han gifta seg med Anne Susanne.Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk for hjelpen. Det ser jo ut til at Lars flyttet på seg til en annen gård senere. Det står jo Tinderholt på navnene til mange av barna hans. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk for hjelpen. Det ser jo ut til at Lars flyttet på seg til en annen gård senere. Det står jo Tinderholt på navnene til mange av barna hans. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Hei! Har ikke funnet Anne Susanne's død enda jeg heller!Men jeg fant forlovelsen til Jens Michelsen og Anne Susanne Olsdatter.De forlovet seg i april 1798,Bamble: Kildeinformasjon: Telemark fylke, Bamble, Ministerialbok nr. 2 (1775-1814), Trolovede 1795-1798, side 390-391. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7823&idx_id=7823&uid=ny&idx_side=-166>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk for hjelpen!! Har tenkt litt på at det er merkelig at Jens og Kirsten fikk sitt første barn i 1804 og det neste først i 1815. Lurer på hvor jeg skal lete for å finne ut om det finnes flere barn. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Hei Inger-Marie!Har ikke funnet flere barn av Jens og Kirsten enn de 3 vi har fra før,Anne Susanne,født 1804,Ingeborg,født 1815,og Michael,som ble døpt i mars 1823. Har søkt på Family search,med begge foreldre's fulle navn,og også med faren's fulle navn og kun moren's fornavn. Jens kan jo ha brukt et gårdsnavn som etternavn ved dåp av ytterligere barn,men han bruker ihvertfall sitt opprinnelige farsnavn ved sønnen Michael's dåp i 1823. Jeg lurer fælt på hvor vi kan finne dødsfallet for Jens Michelsen's første kone.Anne Susanne?Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Lars Larsen som jeg leter etter skulle være 23,5 år gammel i 1824 når han giftet seg. Har kikket i folketellingen for 1801 og der fant jeg en Lars som var 1 år gammel i 1801 - foreldre Lars Arvesen og Inger Larsdatter. Er det noen som kan hjelpe meg med å si om de tror jeg her kan han funnet den Lars som jeg leter etter.Lars Arvesen Mand 37 Begge i første ægteskab Huusmand med jord M 1607 Inger Larsdtr Hans kone 41 Begge i første ægteskab K 1608 Inger Maria Larsdtr 15 K 1609 Kari Larsdtr 11 K 1610 Anne Larsdtr 9 K 1611 Kathrine Larsdtr 3 K 1612 Lars LarsenHåper på svar! Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Hei igjen Inger-Marie! Jeg fant også en Lars Larsen i går.Han er født 6 mars 1801,og døpt 14 mai 1801.Foreldre Lars Nielsen og Maria Pedersdatter.Alderen skulle jo passe meget godt med vielse 29 des 1824.Kanskje verdt å undersøke nærmere?: LenkeAnn-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Har sett på vielsen til Lars og Anne Susanne en av forloverne het Lars Nielsen. Er det da grunn til å tro at den Lars som er funnet i innlegg 44 er den riktige Lars?Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Inger-Marie! Det kan det nok kanskje være.Lars Larsen er født 6 mars,1801,og hvis det er denne som gifter seg 29 des 1824,er han jo 23 1/2 år,som kirkeboken viser ved vielsen til Anne Susanne og Lars Larsen.Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Lars hadde jo også en far som het Lars Nielsen og når Lars giftet seg het en av forloverne Lars Nielsen så det kan vel tyde på det er den rette Lars du fant til meg. Takker så meget for hjelpen!Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.