Gå til innhold
Arkivverket

[#56823] Hjelp til tyding ønskes


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest May-Britt Engebrigtsen

Hei !For en skulle kunne lese av kirkebøkene, må du lage en link.Ta opp kirkeboken på den siden det står det du skal ha oversatt.Gå til øverste linje ( lyseblå )- trykk på ruten Bildeinformasjon og trykk deretter valget -øverst.Da skal det komme opp 3 linjer med linker , velg den i midten , hvor det står permanent sidelenke og kopier denDa skal du få en link som alle kan lese,Mvh. Maybritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

HeiJa, jeg vet alt det :-)-men jeg vet ikke hvilken kirkebok, det er snakk om, for jeg har bare fått til sendt jpg.filen som er vedlagt.Men hvis du klikker på bildet, får du det i større format og det vil kunne forstørres videre ved å holde musen over og bruke den som forstørrelsesglass.Så det går fint an å lese den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Laget en lenke til deg ,Litta!Greier ikke å tyde alt!Vi får håpe flere hjelper til her! Født 4/12 1903,døpt 4/4 1904,Karsten.Uekte.Foreldre: Ungkarl og dagarbeider Johan Martinsen,født 1880.Pige Mathilde Kristiansdt.,født 1883. Spetalen i Vinger(Aaneruddammen)Fadderne greier jeg ikke å tyde,men det står helt bakerst:Opgivet av Kristian Haakonsen. Det er vel kanskje Mathilde's far?Mvh Ann-MaryKildeinformasjon: Hedmark fylke, Strøm i Sør-Odal, Klokkerbok nr. 5 (1903-1915), Fødte og døpte 1904, side 6. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5005&idx_id=5005&uid=ny&idx_side=-9>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charlotte Hagen

'Ungkarl, dagarbeider Johan Martinsen Skyrud, pige (kjø. gårdbedr.) Matilde Kristianddtr.''Spetalen i Vinger/Aaneruddammen''Kone Milla Kristiansdtr. Sollien af Vinger, Minda Jakobsdtr. Sjø??den, Ole Olsen Skyrudhaugen af Vinger, Ole Hansen ib., Sven Amundsen Bakhall.'...tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt E. Vesthagen

Faddere: Kone Milla Kristiansdtr. Sollien af Vinger, Minda? Jacobsdtr. Sjøenden. Ole Olsen Skyrudhaugen af Vinger, Ole Hanssen ib., Iver Amundsen Bækholt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Takk Ann-Mary.Jeg ser at det ikke er samme boken og at det faktisk er lettere å tyde klokkerboken. Mitt vedlegg er nok fra ministerialboken.Men hva står der bak Martinsen? Skyrud??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

HA! Du var kjapp der, Bengt!Det er et område, jeg ikke kjenner til, så navnene er litt vanskelig å tyde.Men nå er det på plass da. Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.