Gå til innhold
Arkivverket

[#56826] Bindal NO til Stavanger RO i 1913, Emma Akexandersdtr (Øyen/Melgaard) f 1872.


Gjest Dag Fjær
 Del

Recommended Posts

Gjest Dag Fjær

Hei.I mai 1913 reiste Emma, ei ugift jente, fra Vassås i Indre Bindal, Sør-Helgeland til Stavanger. Se nr 6 for utflyttede 1913 Vassås i Bindalen : LenkeHenne fulle navn var Emma Marie Aleksanderdatter Melgaard. Hun var født 13. juni 1892 på Øyen i Bindalen. Hennes foreldre var Alexander Richard Beck Jacobsen Melgaard (1847 – ?) og Jette Petrine Christine Andreasdatter Melgaard (1849 – d ?)Foreldrene til Emma var søskenbarn. Emma’s mor, Jette, var av Angell-slekt med mor Anna Ludovika Petersdatter Angell (1813 - 1903) og far Andreas Henriksaen Melgaard (1806 – 1877). Emmas’s far, Alexander, ble født på Skåren i Bindalen med foreldre Jacob Henriksen Melgaard (1811-1897) og Michoel Christophersdatter Teplingan (1811-1899), begge fra Nærøy (Foldereid/Kolvereid) i Nord Trøndelag.Er det noen i Stavanger-distriktet som drar kjensel på denne frøkna?Jeg søker mulig giftemål og eventuell etterslekt.mvh Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Gjest Dag Fjær

Hei igjen.Det kan jo tenkes at det er kommet nye brukere til forumet, så jeg prøver på nytt for med denne forespørselen.Jeg legger for ordens skyld med ei lenke til hennes dåp (se # 23) : [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6642&idx_id=6642&uid=ny&idx_side=-48>Lenke Her er Emma Marie konfirmert 24.juni 1906 (se #7 Piger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.