Gå til innhold
Arkivverket

[#56831] Alstahaug 1779


Gjest Bent Robert Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bent Robert Nilsen

Her finner jeg en Anders som er døpt i Alstahaug kirke tredje kolonne på side 41 Lenke Jeg leser gårdens navn som Hauchøe,men jeg kan ikke finne denne gården i folketellinga 1801.Er der noen gårfer som heter det i Alstahaug Nils Andersen og Judit Andersd. som har sønnen Anders til dåpen, bor i 1801 på Wistvaagen.Så det er kanskje ikke min familie. Men jeg kan ikke finne dem noen andre steder i kirkebøkene for Alstahaug/Tjøtta 1770 1780.Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Hei Bernt Robert!Fant ikke ut i farten hvilket år han ble døpt,men hvis du ser at fødselsår/alder stemmer,så er det kanskje de rette folka.De kan jo ha flyttet til denne plassen etter at Anders er født.Prøv å finn konfirmasjonen hans,da vil du kunne sjekke om fødested,bosted,fødselsdato/år stemmer! LenkeMvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Tverå

Det er mulig Haukøya ikke var bebodd i 1801, eller sorterte under en av nabogardene/naboøyene.Jeg mener imidlertid at du kan føle det rimelig trygg på at det er de riktig personene du har funnet. Du kan godt se om du finner konfirmasjonen til Anders, men på denne tiden er det ikke så mye man får opplyst. Du kan også se om du finner søsken døpt. Innrulleringsmanntallene for Tjøtta 1806-35 kunne gitt oss svaret, men de ligger i en arkivboks på Statsarkivet i Trondheim.Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Robert Nilsen

Her finner jeg giftermålet til Nils Andersen og Judith Andersdtr.De giftet seg 17 juli 1778 Lenke og også her har de hjemstavn Haukøe. Så de kan jo ha flyttet senere til Vestvågen.Jeg har enda ikke funnnet konfirmasjonen til Anders. Han hadde en søster som heter Ane og var 2 år yngre en han i 1801. Ved skiftet til Niels i 1824 er Anders 45 år, og det passer jo alderen at han er født i 1779. Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.