Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Renathe-Johanne Wågenes

[#56841] Døde i Domkirken Bergen - skannet kirkebøker

Recommended Posts

Jeg har funnet flere personer død i avskriften Prøver nå å finne disse i gravlagte i Domkirken i Bergen. Dette er på 1750-60 tallet. I avskriften skal flere av disse være gravlagt inne i kirken. Men jeg finner de ikke i kirkeboken Domkirken prestebok A8 1725-1775Kan det være ført flere bøker i denne perioden. Er de som er gravlagt inne i kirken ført et annet sted e.l. ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristian Hunskaar

På første side i boka står det skrevet at Domkirkens døde leses forfra i boka, mens Jacobskirkens døde leses bakfra i boka (Lenke). Kan det være nøkkelen for deg?(Når det er problemer med å finne fram i kirkebøkene, er det ofte et godt tips å gå til filmingsplakaten, som er indeksert, og bla framover. Mange ganger er det detaljerte innholdsfortegnelser foran i bøkene.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Remi Pedersen

Kanskje den har samme problemet som A9 fra samme kirkesogn. Se min kommentar om dette til Digitalarkivet her: LenkeHilsen Remi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte nok at det var noe slikt som Hunskaar sier. Svært frustrerende. Håper de får indeksert på nytt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.