Gå til innhold
Arkivverket

[#56868] Kirkebok Lund A3, Rogaland, er den i databasen for 'Skanna kyrkebøker'?


Gjest Turid Hølleland
 Del

Recommended Posts

Gjest Turid Hølleland

Jeg finner ikke kirkebok for Lund, Rogaland: A 3 1761-1801 04 Lund sokn. Fødte. Konf. Vigde. Døde. Inngang 1763-1801 i databasen. Kan dere hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Den ser ikke ut til å være lagt ut ennå.Arkivverket har meldt, bl.a. som svar på andre spørsmål om manglende bøker, at noen bøker foreløpig er holdt tilbake fordi de spesialindekseres og/eller filmes på nytt etc.Jeg vil anta at dette er grunnen til at Lund A3 ikke har dukket opp ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Warberg

Under indekseringen viste det seg at denne boka var i løsblad den gangen den ble filmet for over 60 år siden. Løsbladene var ikke satt i riktig rekkefølge før filming og er derfor i sterk uorden på opptaket. Dette ble såvidt tungt å løse opp i at vi valgte å ikke skanne og legge ut dette opptaket, men heller overføre hele boka i sin helhet senere. Vi håper den vil komme på plass i inneværende år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Kristian Hunskaar

Vi har dessverre ikke hatt anledning til å prioritere denne kirkeboka. Det mest rasjonelle vil være at den blir tatt i ei runde med skanning av kirkebøker som har blitt avlevert etter at mikrofilminga var over (ca. 2004). Vår kapasitet på direkte skanning er ennå lav, så jeg tør ikke stille utsikter til når dette vil bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.