Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Birger Forsmo

[#56875] Trenger hjelp til tydning!

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Jeg forstår det slik at Rebekka Angel Andersdatter er f. 14.10.1830, men hva tid er hun døpt? Jeg klarer ikke å finne ut av det. Kan noen hjelpe meg å tyde disse 'Kråketærne'? Lenke Jeg takker hjertelig for all mulig hjelp!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Vibeke L Hansen

For meg kan det se ut til at det er 4d November. Hvis du ser på den ovenfor, ser '4d' temmelig lik ut.Vibeke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Vibeke L Hansen

Muligens 7de November, etter nærmere syn.Vibeke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Johan I. Borgos

Holder en knapp på den 7.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Birger!Jeg tror det er 7 ,hvis du ser på 4 tallene ellers på sidene er de helt annerledes.Men 7 tallet i margen på venstre side ligner mer på det tallet du spør om.Mvh Ann-Mary

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk skal dere ha! Jeg tror også at det må være et 7 tall.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Nils-Johan Urskog

Når man ser på kalenderen for 1830 ser man at den 7. var en søndag. Det var vel mindre vanlig å ha gudstjeneste på andre dager, hvis det da ikke var spesielle høytider?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.