Gå til innhold
Arkivverket

[#56888] Tyding av kirkebok, Bakke i Eiker 1874


Gjest Alexandra M. Ringnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Alexandra M. Ringnes

Hei, er det noen som kan hjelpe meg med å tyde hva det står om foreldrene til Karl Ludvig, dåp nummer 5 her: Lenke ? I Ministerialboka står det at faren Knud Kittilsen er forman og at de bor på Hasselværk, men det ser ut som om det står mer her.hilsen Alexandra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Alexandra M. Ringnes

Hei,jeg gjør et nytt forsøk med denne, jeg tror det står mer om foreldrene i klokkerboka ovenfor enn i kirkeboka her: Lenke Klarer noen å lese kråketærne?lever i håpet :) Alexandra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne N. G. Hagen-Pettersen

Hei. Jeg kan jo prøve å tyde noe av det, men får håpe andre kommer inn på banen ogsåKnud Kittilsen Skotselv, Nyhus og Karoline Chr. Hva som står foran farens navn er jeg ikke sikker på i det hele tatt. Siste ordet før Knud sitt navn tolker jeg som Kolbjørnsrud?? (vis det da ikke står det samme som i kirkeboken)Mvh. Magne Nicolay

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Solberg

Jeg mener det står Knud Kittilsen Hasselv(ærk). Nyhus og Karoline Christiansdtr. Siste ordet før Knud, tror jeg er 'bestyrer'. I folketellingen 1865 kalles han 'Oppsynsmann ved Værket'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.