Gå til innhold
Arkivverket

[#56898] Trenger litt hjelp til tyding av dåp, Ullensaker 1715


Gjest Tore Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore Johansen

Et guttebarn kaldt Niels døpes i Mars 1715, jeg leser morens navn til Ingeborg Amundsdtr. Kan noen hjelpe meg med resten?Øverst i kolonne 2, venstre side:Lenkemvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charlotte Hagen

Hei ToreDet var vrient men prøver allikevel:'Povel Olsøns Avinde Ingeborg amundsdatt: fra Kiose Ejendeelle Blev Indledde j Kirken. Svend Nielsøns og Ingeborg Amundsdatter tilholdendis paa Kiose Eiendeelle Deris Barn blev Døbt Kaldet Niels. fadd: ?? Rasmusøn, Christen Hansøn, Rasmus Hansøn ?? Anna Christensdatt: Olle ?? Kios, S?? Marthe Hansdatt: fra fra Bib??ingstad.'Kanskje kan noen rette/tilføye noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charlotte Hagen

Ser nå at det første paret er jo selvsagt ikke en del av det du spør om (og dessuten skulle det stå Zvinde, ikke Avinde). Det du spør om begynner vel ved 'Svend Nilsøns...'Ser nå også at den første fadderen heter 'Isaach Rasmusøn'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Føyer til litt på fadderne:Isaach Rasmusøn, Christen Hansøn, Rasmus Hansøn og Anne Christensdaatt: Alle 4 fra fra Kios, Saa og Marthe Hansdaatt: fra fra Biønningstad.(Det er mulig det skal være to s'er i RasmusSøn osv, men det spiller vel ikke så stor rolle her.)Og så står det Qvinde ovenfor...Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Johansen

En stor takk til Charlotte og Laila.Bostedet var til god hjelp her. Ellers er jeg litt usikker på denne Ingeborg Amundsdtr, det skal også være ei Ingeborg Hansdtr. bosatt på samme sted og gift med en mann med samme navn, de fikk flere barn etterhvert. Er det noen som kjenner til disse folkene? Tar jeg et foreldresøk på FS får jeg flere treff, i et tilfelle heter moren AmundsdtrI de andre Hansdtr. Men ellers kan jeg bare finne en Svend Nilson i aktuelt tidsrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.