Gå til innhold
Arkivverket

[#56911] vet du noe om omstreifer Johan Albrigt ?


Gjest Inger-Johanne Indrestrand
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Johanne Indrestrand

Dåpen til min tipoldefar Johan Albrigt blir i dag nevnt i emne 14191 Leilighetsfunn av omstr. innl. 465, Jeg har endel opplysninger om han som voksen (reiste rundt som hestejælker bl.a.), men barndom, ungdom, ble han boende i Trøndelag, reiste de tilbake til Sverige, var moren omreisende ??? Jeg har mange spørsmål og er takknemlig for alle, absolutt alle opplysninger noen kan gi meg om han. hilsen Inger-Johanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Fredly

Hei Inger-Johanne:-) Kjekt at det ble funnet noe som kan være til hjelp! Lurte på om du har sjekket Anbytarforum, for der kan det kanskje være noe å finne om Lindbergene. Men du har kanskje allerede sjekket det?Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Johanne Indrestrand

Hei Kjell. Anbytarforum er noe nytt for meg, hvor finner jeg det ?I høst ba jeg om hjelp i tema 52189 Trenger du hjelp--- og fikk endel interesante opplysninger, bl.a. innlegg 687 som sier at Hans Janson døde i 1803! Hvordan kan han da være far til barn født i 1807?? Og at Johan Albrigt hadde Hans som far ser jeg ved konfirmasjonen hans i Bergen Straffeanstalt så sent som 1846. Men som sagt, er det barndoms og første ungdomstiden hans jeg ikke vet noe om.hilsen Inger-Johanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.