Gå til innhold
Arkivverket

[#56912] Jeg fant jeg fant, Kvæfjordboka. Kan hjelpe med oppslag


Gjest Irene Åsheim Karvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Irene Åsheim Karvik

Jippi. Etter mange år har jeg klart å få tak i Kvæfjordboka II, med gårder og slekter. Det har ikke vært lett men var heldig å få tak i et nesten ubrukt eksemplar. Nå hjelper jeg gjerne andre med oppslag i denne boka.Mvh Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene Åsheim Karvik

Når jeg ser etter så står Borkenes omtalt som handelssted og gjestgiveri.tilhørte opprinnelig gården Husby.Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene Åsheim Karvik

Hei Sigbjørn. Kan ikke finne noen ved det navnet på borkenes. Kan du si noe om årstall han skal ha vært der? Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene Åsheim Karvik

Fant han under ELDE.Bersvein Sivertsen f 1811 i Støren prestegjeld. d.1898 (kom først til Gåre) g.m. Mari Pedersdatter f 1812 i Støren. barn: Peder f 1847, d. 1872 Kari f.1851 g.m.John Thoresen, Hilstad f. 1841 i Meldalen.Esten Bersvendsen f 1855. G.m. Ingeborg Ludvigsdatter UTSTRAND:)Auden f 1861 g.m. Maren Pedersdatter Elde.Mvh Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.