Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Irene Åsheim Karvik

[#56912] Jeg fant jeg fant, Kvæfjordboka. Kan hjelpe med oppslag

Recommended Posts

Jippi. Etter mange år har jeg klart å få tak i Kvæfjordboka II, med gårder og slekter. Det har ikke vært lett men var heldig å få tak i et nesten ubrukt eksemplar. Nå hjelper jeg gjerne andre med oppslag i denne boka.Mvh Irene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Sigbjørn Sandsmark

Er gården Borkenes i den boka?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja Borkenes gård står i Kvæfjordboka. Irene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg ser etter så står Borkenes omtalt som handelssted og gjestgiveri.tilhørte opprinnelig gården Husby.Irene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Sigbjørn Sandsmark

Er der nevnt noe om Trønderen Bersvend Sivertsen Gylland,det er en av mine tipp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Sigbjørn. Kan ikke finne noen ved det navnet på borkenes. Kan du si noe om årstall han skal ha vært der? Irene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Sigbjørn Sandsmark

Det var vel kanhende på Utstrand. Eg minnst feil ;-) Skal se etter om der er noen notater etter bestefar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant han under ELDE.Bersvein Sivertsen f 1811 i Støren prestegjeld. d.1898 (kom først til Gåre) g.m. Mari Pedersdatter f 1812 i Støren. barn: Peder f 1847, d. 1872 Kari f.1851 g.m.John Thoresen, Hilstad f. 1841 i Meldalen.Esten Bersvendsen f 1855. G.m. Ingeborg Ludvigsdatter UTSTRAND:)Auden f 1861 g.m. Maren Pedersdatter Elde.Mvh Irene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Sigbjørn Sandsmark

Takk ! Det er mine tippoldeforeldere du fant,jeg skal låne boka på biblioteket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.