Gå til innhold
Arkivverket

[#56915] Vardfjeld under, Vefsn, Hals skoledistrikt i 1865


Gjest Unni Jakobsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Unni Jakobsen

Telling 1865 viser at Ole Julin (Julien) 52 år, bor på Vardfjeld under som husmann med jord. Han er født på Kolvereid. Kone er Karen Kristiansdatter 46 år i 1865 med barna Karsten 18 år, Karen Lund 11 år, Jens 7 år og Helena 4 år. Jeg kan ikke finne gården Vardfjeld under ved telling 1801 og 1875 i Vefsen. Alle disse er født i Vefsn. Har noen kjennskap til bosettingen på Vardfjeld under i Vefsn?mvh Unni Jakobsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Vardfjeld i FT1865: LenkeDet står at Vardfjeld er husmansplass under gård nr 142h. Litt blaing i folketellingen viser at 142 (h) er Kulstad.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Tverå

Linjenummer 142h tilsvarer bruksnummer 15 under Kulstad, som har gardsnummer 117 i Vefsn. Ettersom jeg ikke har sett plassen Vardefjellet nevnt i andre sammenhenger, er det vanskelig å bidra med så mye mer. Bosettingen der kan ha vært kortvarig, for alt jeg vet.Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.