Gå til innhold
Arkivverket

[#56916] Gunhild Christine Ommundsdtr f. 1821 Krisitiansand


Gjest Lisbeth Gabrielen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lisbeth Gabrielen

Jeg søker Gunhild Christine Ommundsdtr's slekt i Kristiansand. Hun ble gift i Mandal med Reinert Olaf Gundersen Lenke Er det noen som har noe på henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Lisbeth! Fant frem lenken fra Halse(Mandal),fordi din var ute av drift.Ser at det var to brødre som giftet seg samme dag ,Reinert og Peder Gundersen.Faren til Gunild ,30 år,som blir gift med Reinert,er Omund Omundsen,men det visste du sikkert allerede.Har ikke funnet mer på Gunhild.Kildeinformasjon: Vest-Agder fylke, Halse, Ministerialbok nr. A 13 (1847-1859), Ekteviede 1851, side 283. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=884&idx_id=884&uid=ny&idx_side=-282>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Hei Lisbeth.Jeg lurer på om ikke dette kan være dåpen til Gunild Christine i Kristiansand, mini A 8 Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=898&idx_id=898&uid=ny&idx_side=-86>Lenke. Det står Aase Pedersdatter oppført som mor, men lurer på om dette ikke kan være Hansdatter.Paret fikk flere barn i Kristiansand. Ommund i 1819 Permanent sidelenke: Lenke. Aaselene i 1826 Permanent sidelenke: Lenke.Foreldre gifte seg i Kristiansand i september 1817 Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Søren Storaker

Det er ikkje så rart om du er usikker på Gunhilds familie i Kristiansand. Mora er oppført med tre forskjellge patronym ved dåp i Kristiansand [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/vr/individual_record.asp?recid=28299358&lds=4&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=5&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Norway&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>Lenke Lenke Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Gabrielen

Takk skal dere ha - og beklager at det tok litt tid før jeg 'kom tilbake'. Det var opplysende at denne Aase er oppført med forskjellige patronym. Selv har jeg registrert henne som Aase Pedersdtr. Men det ser ut som jeg ikke kommer lenger bakover på denne 'greina' enn så lenge. Kanskje det dukker opp flere kirkebøker etter hvert...:-) Lisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Benn Johan Rislaa

Ser litt på fadderne til Gunild Christine. Der er en ved navn Ole Hansen. Dersom du går inn på gården Horthemoe i Søgne i folketellingen 1801, så finner du Aase Hansdatter, 13 år, bror Ole Hansen, 6 år, og mor Gunild Christensdr. Der er mye som stemmer her med hensyn til oppkalling og fadder, så lurer på om ikke dette kan være et spor.Hilsen Benn Johan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.