Gå til innhold
Arkivverket

[#56932] Fra Røst til Amerika


Gjest Anita Henriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita Henriksen

Leter etter en kar som utvandret tidlig på 1800-tallet. Han kom hjem igjen før 1839, da han dør på Røst dette året.Er det noen som vet hvor jeg kan lete etter ham, både på utreise og evt. hjemkomst? Kirkebøkene er til lite hjelp i dette tidsrommet.Mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Henriksen

Jeg kjenner til dette tilbudet, men har ikke fått noe treff der desverre. Jeg har skjønt at det ikke var så vanlig å reise ut så tidlig, noe som gjør denne oppgaven litt mer vrien.Men jeg gir ikke opp- ennå :)Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Henriksen

Det står om ham i boka 'Røstværingan' (Knut Nilsen), og i denne henvises det til Reinert Svendsens bok 'Værøy og Røst'Reinert Svendsen oppholdt seg på slutten av 1800-tallet (ca.1880) på Røst og hadde flere samtaler med bror til han som utvandret.Denne boka 'Værøy og Røst' lånte jeg på biblioteket på Røst da jeg var der i fjor sommer,men om noen vet å skaffe den er jeg interessert!Forøvrig finnes det i kirkebøkene ingen lister over ut/innflyttede for denne perioden.Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.