Gå til innhold
Arkivverket

[#56933] Albert Woll f ødt 1891 i USA eller Vest Agder?


Gjest Roy Kåsa
 Del

Recommended Posts

Gjest Roy Kåsa

Denne Albert får i 1924 en sønn Øystein Albert på Hidra i Vestagder. Her står faren Albert som Snekker og med fødested/bosted Brooklyn. Har forgjeves søkt å finne ham født i Vest Agder med navnet Woll, noe som eventuelt bør være et stedsnavn?Svært få kandidater finner jeg i 1900 tellinga. Sønnen Øystein er ektefødt, men jeg har ikke klart å finne foreldrene gift i Vest Agder??? Øysteins mor Ingeborg lar seg enkelt spore videre bakover, men denne Albert finner jeg ikke ut av. Har søkt på Immigranter og i Skipslister aktuelle år , men her er jeg i ukjent farvann, så jeg håper å få en ledetråd via forumet.Mvh Roy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan H. Trelsgård

Jeg tror ikke Albert Woll var bosatt på Hidra ved sønnens fødsel/dåp.Jeg antar at nedenfornevnte Albert Woll i New York er en god kandidat (fra US Social Security Death Index):Albert WOLL Birth Date: 21 Jul 1891 Death Date: Jul 1962 Social Security Number: 069-14-6781 State or Territory Where Number Was Issued: New York Actual Death Residence: New York

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy Kåsa

Hei Jon. Takker for svar. Har også sett denne Albert død 1962, men det blir jo et skudd i mørket? Øystein lever i dag og er bosatt på Hidra. men han vil ikke fortelle noe om sin far. Den som søker informasjon om Albert er hans barnebarn, som håper å få noen svar, og spurte meg om hjelp. Dette er på forespørsel fra Alberts barnebarn! Selv tror han at Albert 'stakk av'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødselsregisteret for Hidra 1924 (som nok nå befinner seg enten på Hidra prestekontor eller på statsarkivet i Krisitansand) vil sannsynligvis gi beskjed om når og hvor Albert og Ingeborg er viet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan H. Trelsgård

Her reiser moren Ingeborg Othilie Hansen Urstad til USA i september 1922 fra Stavanger: LenkeHun kom i 1924 tilbake til Hidra som Ingeborg Woll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy Kåsa

Takker så mye! Spennende dette! At Ingeborg dro over hadde jeg ikke fått med meg. Takk for den Jan! Siden hun dro i 22 og kom tilbake i 24, så kan hun jo faktisk ha giftet seg derover? Søk i USA har jeg ingen erfaring med så jeg håper noen kan 'pushe' meg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.