Gå til innhold
Arkivverket

[#56944] Trenger hjelp ang. Niels Hanson Rong & An(n)e Marthinusdt/ Matthisdt.


Gjest Yvonne Trengereid Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Yvonne Trengereid Eide

Deres barn: METTE NILSDT. RONG Født 08.05.1803 Rong, døpt 14.05.1803 Manger. Død 30.03.1878 Blom, begravd 06.04.1878 Herdla. Gift Manger 02.07.1825 med 1) JOHANNES JOHANNESSON BLOM. Gift Manger 18.06.1848 med 2) NILS OLSON RONG (1823-1888).Så er det foreldrene selv:NILS HANSON RONG Født 1774 Rong, døpt 25.11.1774 Manger. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=Mangfoed&gardpostnr=1534&merk=1534#ovre>LenkeAN(N)E MARTHINUSDT./ MATTHISDT. Født r.1765 Død 05.02.1848 Rong, begravd 11.02.1848 Manger. Ved dødsfall registrert som husmannskone. LenkeSå kommer spørsmålene evt. problemene..:Vielse: Ved søk på brudgom Niels Hanson Rong finner jeg kun disse som absolutt ikke matcher: http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exeVed søk på brud Ane Matthisdt. finner jeg kun denne med etternavn tilsvarende likt Marthinus/ Matthisdt.: LenkeMye tyder dermed på at Nils døde forholdsvis tidlig. Finner kun disse barna: http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exeVed FT Manger 1801 finner jeg hverken Niels eller Ane. Ved FT Manger 1825 finner jeg en Ane Mattisdt. Rong, da gift med en Anders Magnesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Hei. Har kikket litt idag på dette,og finner som deg ut at Ane Matthisdatter var gift 2.ganger. Først med Niels Hansen,sjekket mot kirkeboka og fant bare disse to barna som du har funnet. Så Niels døde vel en eller annen gang mellom 1805-1809. Vet ikke hvor du har navnet Anders Magnesen fra,i lenka du har lagt inn der står det da Morten Michelsen. I innlegg (2) har du to lenker til slutt på en brudgom Niels,men dette kan da umulig være sønn av den Hans Nielsen født i 1805! Ble litt forvirret her.Vet ikke hvem du mener slags Niels det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yvonne Trengereid Eide

Hei. Beklager, men ja det skulle være Morten Michelsen.De to lenkene ang. Niels tok jeg med da disse to 'Nielsene' var de eneste som dukket opp da jeg søkte på brudgom Niels Hansen Rong. Ingen av disse er min Niels ettersom de er født litt vel for sent, men som sagt, også de eneste jeg fant.. Kan de ha giftet seg et annet sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Hei. Ja,tror nok at Ane og Niels kom fra en annen plass,siden vi ikke kan finne dem på Rogn i 1801,og heller ikke finner vielsen. Har prøvd å søke litt på FS og Distreff,men det er vanskelig når man ikke vet hvor og når de er født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yvonne Trengereid Eide

Jeg fant som vist i innlegg 1, Nils døpt og født på Rong: NILS HANSON RONG Født 1774 Rong, døpt 25.11.1774 Manger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Ja,selvfølgelig,fant det akkurat selv også.Da er det kanskje Ane som kommer utenfra,og at de giftet seg på hennes hjemplass.Det var vel ganske vanlig at bryllupet sto i brudens hjemsogn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.