Gå til innhold
Arkivverket

[#56953] Hjelp til å finne Kristine Berntine Karlsdatter Stene fra Trondheim s foreldre


Gjest Rolf  Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Gyrid Jørgensen

Det er mitt inntrykk at 'Petersborg' ser ut til å ha vært et slags fattighus, uten at jeg kjenner noe nærmere til historien rundt eiendommen.Da jeg kikket en ekstra gang i kirkeboka for Strinda(Lade-1856-1865, s.115) - fant jeg også sønnen Johan Martin født den 21. apr 1861, men det ser også ut til at han døde samme år den 5.des. Mvh Gyrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Tellingen 1865 for Fattighuset på Strinda. Christian Steendahl Husfader Forstander for Strinde Fattiges Arbeidshus g 47 m Strindens Prgj. : LenkeMvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Dette var vel også nabogård til Amalienborg?Hvem som eide den gården vet jeg ikke , men dette var vel også en stor eiendom tror jeg. uten at jeg vet noe om historien til noen av disse gårdene.Det er vel bare noen rester igjen av gården Amalienborg som står igjen på Ranheim.Mulig jeg tar feil om dette.Tror nok at det har vært mange som har vært på disse gårdene.Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.