Gå til innhold
Arkivverket

[#56964] Floen, Radøy/Blomvågnes,Øygarden.Kan du hjelpe?


Gjest Lillian Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lillian Nilsen

Svend Amundsen,Floen og Giertru Johanesdtr.Nesse (Blomvågnes) i Øygarden ble gift 27/6-1802. Kan noen hjelpe med oppl.om deres foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Nilsen

Hei.Meg her igjen.Iflg.folket.1801.Giestgiverstædet i Blomvogen. Tienestefolk:Svend Amundsen 39 aar ugift, kan det være den Svend Amundsen døpt i Lindås 27/12-1759 (3 år avvik).? Kan foreldrene være Amund Svensen Lote (Finner kun Lote i Ullensvang) og Randi Knudsdtr.Syslak.? De ble gift i nov.1759 i Lindås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Hei Lillian! Her vielsen deres fra FS: Marriage:27 JUN 1802 Manger, Hordaland, Norway[url="http://www.familysearch.org/eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=500220717947&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeVielsen fra kirkeboken,27 juni 1802(høyre side,øverst): Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Manger, Ministerialbok nr. A 2 (1792-1815), Ekteviede 1802, side 165. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeHar en kandidat her,Svend Amundsen,39 år og ugift på tellingen i 1801,bopel Blomvågen. LenkeFant to Gjertrud Johanesdøtre på tellingen: 1)Gården Rougn:Giertrue Johanesdtr Piige 28 Ugift Tieniste piige Lenke2)Gården Wettaas:Giertrue Johanesdtr Piige 26 Ugift Tieniste piige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Nilsen

Kan det være min tipptippoldefar Svend Amundsen som ble døpt i Lindås i 1759? og at faren var Amund Svendsen,Lote? Ser at det er en plass i Ullensvang som heter Lote.Er det noen som har oppslagsverk ættebok/bygdebok som kan se etter dette? Hilsen Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Kenneth Bratland

Til neste bygdebok for Radøy som kommer enten i 2009 eller 2010 skal gården Flonæ (Floen) være med.Her er den familien du etterlyser.Amund Sveinsen Bjortveit f. 1732 i Ullensvang, d. 1786 i Flonæ, gifte seg i 1759 med Randi Knutsdtr. Syslak f. 1722 på Syslak i Lindås, d. før 1785. Randi og Amund budde andre stader før dei slo seg ned her i Flonæ, før 1772. Det året tok dei imot naudhjelp, utlevert i korn. Me kjenner namna på to born: a. Svein f. 1759 på Syslak i Lindås, til Blomvågneset i Øygarden, g.1802 med Gjertrud Johannesdtr. Neset. b. Marta f.kr. 1767, til Hella (158), g. 1790 med Knut Johannesen Dalland. Marta er skriven Floen då ho stod brur og kom her ifrå, ikkje frå Mjøs. I 1785 vart Åmund oppattgift med Brita Johannesdtr. Taule frå Taule i Sæbø. Dei fekk berre eitt år saman. Seinare får me opplyst at han var ”død i Armod”. Brita gifte seg seg opp att med Johannes Hansen Lyngøy og slo seg ned på Lyngøy i Øygarden.Til slutt har jeg et spørsmål til deg. Vet du når Svein og Gjertrud døde?Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Nilsen

Hei. Tusen takk for opplysningene. Jeg klarte ikke komme lenger her, så takk igjen.Jeg har ikke funnet Svein eller Gjertrud død. Jeg tror det er Gjertrud jeg har funnet døpt 07/04-1771, foreldre Johannes Monsen og Barbra Michelsdtr. De hadde adr. Gulbrandsøy i Askøy, Når barna Magdeli døpt 15/07-1775 og Mons døpt 24/08-1777 (død 1778 - 19 uger gl.) hadde foreldrene adr. Nesse. Johannes Monsen hadde adr. Røsland og Barbra Michelsdtr.sin adr. var Fauskanger da de giftet seg 25/06-1769.Barbra Michelsdtr.sine foreldre tror jeg må være Michel Jonsen og Brithe Stephensdtr. Fauskanger.Folket. 1801 Rong-finner en ugift tienestepige Giertrue Johannesdtr. 28 aar. Folket. 1825 Næsse -Enke/husmandskone/fattig Giærtru Johanesdtr.55 aar. Mvh Lillian Nilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.