Gå til innhold
Arkivverket

[#56966] Trondheim: Sølfest Johnsen (f. ca. 1762)


Gjest Hermod Moursund
 Del

Recommended Posts

Gjest Hermod Moursund

Jeg søker etter foreldre til Sølfest Johnsen (f. ca. 1762 - d. 1822). I FT 1801 er han kusk i Kongensgade - hus 90 - i Trondheim.Han må ha flyttet nordover til Trondenes, Troms. Der finnes han antageligvis gift 1816 med Anne Iversdtr. (1772-1824).Er det noen i Sør-Trøndelagsområdet som kan vite noe om denne personen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Hermod Moursund

Er det noen som kjenner til hans kone Anna Iversdtr. (1772-1824)? I KB står det Røkenes bak hennes navn. Det betyr vel at hun antagelig kom fra Røkenes utenfor Harstad.Finnes noen som vet hennes foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna Nilsen

Er redd dette ikke er til noen hjelp, men fant en Anna Ivarsdtr i ft 1801. Hun var da 30 år og tjenestepike hos 'chirurgus og selvejer' Andreas Holtenberg på Aarnæs i Trondenæs.Dette har du sikkert sett allerede, og det er vel ikke 'din' Anna Ivarsdtr antagelig.Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Takk, Anna. Dette så jeg ikke før nå. Beklager at jeg var litt sen.Ja, dette er et godt forslag som jeg tar med meg videre. Det er ikke usannsynlig. Årnes er vel ikke langt fra Røkenes, skulle jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.