Gå til innhold
Arkivverket

[#56969] Carl Engelke, seglmakar i Kristiansund 1829 - kven var kona, Gjertrud Alette?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Kyrkjeboki for Kristiansund syner denne fødsli i 1829: Else Margrethe, dotter av seglmakar Carl Engelke og Gjertud Alette Larsdotter (Lenke)Er det nokon med lokal kunnskap i Kristiansund som kan identifisera denne huslyden og fortelja meg særskilt kvar denne kona Gjertrud Alette Larsdotter hadde opphavet sitt ifrå?Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er i allefall dødsfallet til seilmaker Carl Hendrik Engelke i Kristiansund. Han døde 16.7.1834 og ble begravet 20.9.1834, 40 à 50 år gammel (nr. 51) Lenke Det betyr vel at seilmakeren var født en gang mellom 1784 og 1794. Har funnet noen personer på 1760-1770-tallet i Manger som heter Engelke/Engelske, men vet ikke om det er noen forbindelse…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Grethe for interessant opplysning om lagnaden til Carl Hendrik Engelke. Eg har sjølv leitt minst to gonger i kyrkjebøkene for Kristiansund etter ei VIGSLE for Carl Hendrik Engelke og Gjertrud Alette Larsen, men utan hell. Dei må ha gift seg ein annan stad, utan at det er godt å finna...Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Her er vigselen, nr 15 Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Kristiansund, Ministerialbok nr. 572A04 (1784-1819), Ekteviede 1817, Fødte og døpte 1784-1786, side 235.Permanent sidelenke: Lenkemvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Strålende, Kirsti! Synes det står Gjertrud Aletha Larsdatter Ottesen på bruden. I februar 1817 hadde Carl Hendrik Engelke (Engelske!) sønnen Johan Henrik til dåpen i Kristiansund [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20050706031301.jpg>Lenke Det pussige er at navnet Johan Henrik også finnes i Manger Lenke.I 1820 hadde Carl og kona Alethe en datter Omfredine(??) Marie til dåpen i Kristiansund (se nr. 12)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Se her på høyre side av kirkeboka for Kristiansund, døde i 1817. Øverst under mannkjønn står det seilmaker Johan Henrik Engelske, død 19.12.1816, alder 62-5-15 – 62 år, 5 måneder og 15 dager. Innførsel nr. 5 under mannkjønn er så dødsfallet til Carl Engelskes sønn, Johan Hendrik, død 2 måneder gammel 21.2.1817 [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20050706031330.jpg>LenkeDen eldre Johan Henrik var vel da født ca. 1744/1745. Som nevnt i et tidligere innlegg er det en Johan Henrik Engelske som har to barn til dåpen i Manger i hhv. 1768 Lenke og i 1771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Kirsti og Grethe for nye imponerande innlegg, og det midt i innspurten på vinterferien! Eg tenkte ikkje på å leita etter vigsli til Carl Hendrik Engelke og Gjertrud Alette Larsdotter (Ottesen!) so langt attende som i 1816...Då er altso opphavet til Carl Hendrik Engelke funne i Kvernes, men kvar i all verdi kan Gjertrud Alette vera komi ifrå? Kan ho vera barnefødd i Kristiansund?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

I 1801 ser jeg at seilmaker Engelke i Kvernes er gift for annen gang. Kan han være identisk med Johan Henrik Engelke som var gift med Kari Nilsdatter i Manger? I så fall er Kari hans første kone...Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Her er trolovelsen, 18 juni 1816, Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Kvernes, Ministerialbok nr. 568A04 (1802-1845), Trolovede 1816, side 87.Permanent sidelenke: LenkeDet ser ut som det står noen flere opplysninger om Gjertrud, men jeg greier ikke å tyde stort annet enn navnene. Kanskje noen finner ut av det?mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Grethe, Kirsti og Finn for nye spennande innlegg. No ser det verkeleg ut til at me nærmar oss ei løysing på spørsmålet kring opphavet til Gjertrud Alette Larsdotter. Eg les opphavsstaden hennar som ''STRENDENS preæstegjeld'', men det skal vel vera Strinda, som du Finn seier. Då vert det vel til å leita i kyrkjeboki for Strinda kring 1794-1798...Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Det er bare en Giertrud Larsdatter i passe alder i 1801 i Strinda LenkeDet kan være at dette er den rette, selv om det ikke står Alette her. Om vi finner dåpen og konfirmasjonen vil vel det gi svar på om det kan stemme.mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Carl Engelke og Gjertrud Alette hadde en sønn Carl Mortinus til dåpen i Kristiansund i 1822. Her står det bare Alethe på moren ser det ut som, så det virker som hun brukte enten begge eller bare det ene navnet Lenke.Kan ikke se at fadderne gir noen ledetråder mht slektskap med Gjertrud. Denne damen skal det visst ikke være så lett å finne ut av.Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Dette var glitrende Grethe, der fant du henne. her er konfirmasjonen og det er rett dame Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Domkirken i Trondheim, Residerende kapellans bok nr. 601B02 (1807-1836), Konfirmerte 1810, side 32-33.Permanent sidelenke: Lenke nr 16.Dette var virkelig moro, så kjekt når noe løser seg.mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Kirsti og Grethe for fantastiske innlegg. Det var skikkeleg moro å få desse opplysningane på plass! Det er heilt utruleg kva godt ''teamarbeid'' gjev av resultat!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Så flott! Men bare et lite spørsmål til slutt: Hvorfor ble damen døpt Aletha og ikke Gjertrud Aletha?Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Tja, den som kunne svara på det, Grethe... Eg har sett fleire tilfelle av at personar med enkle døypenamn sidan dukkar opp med to namn, og eg vil vel helst tru det er presten som ikkje har fått med seg alt...; kanskje skreiv han inn opplysningane etter han kom heimatt...?Takk igjen til deg, Grethe, for fantastisk innsats!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Skal ikke trekke tema lenger ut en nødvendig, men synes det står i konfirmasjonsinnførselen noe om Trondheims tugthus og udkom i 1815.Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Då Gjertrud Alette vart komfirmert står det at ho hadde stemor.Elles er det ein del opplysningar om henne etter konfirmasjonen og fram til ho vart gift.'I Tieneste i Molværet (?) 1810 hos Toldbetjent Ebbesen i Frue Sogn. Kiøbmand Heltberg i Frue Sogn. Hr. Mann 1811.Flygtig reist til Christiansund uanmeldt. Attest 14. oct. 1811. I nov. 1811 til Trondhiems Tugthuus på 2 Måneder- 1812 til Xsund. Skal atter sammesteds 1812 i october i Trondhiems Tugthuus på 3 Aar. Udkom 1815- i Xsund 1816, hvor hun er gift med ...., efter Rygte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Grethe og Finn for nye interessante kommentarar og innlegg.Om ein skal dømma etter straffeutmålingi, er det truleg at Gjertrud Alette vart innsett på tukthuset for tjuveri, og det hadde sikkert vore interessant å følgja opp desse sakene, me eg trur eg vil lata dette liggja, i alle fall førebels...Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Haavard Hjorteland

Eg har også leita etter info om denne familien i lange tider (via deres datter Omfretine) Skulle nylig til å legga inn ein tråd, men så søkte eg riktig på 'Engelke' og fant denne gamle tråden som er direkte relater til denne tråden: [url="http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=8174&sok=engelke&nr=2&antinnlegg=23&startnr=&antall=&spraak=#anker>LenkeJeg håper noen av de involverte eller andre kansje har kommet videre ? Jeg er interessert i alle spor og tolkinger som kan føre videre. Det er ikkje alltid at eg greier å tyda alt som står i kirkebøkene... Jeg lister derfor her opp en del info som jeg har funnet og som jeg tror ikke var nevnt i disse to trådene. Beklager at det sikkert blir vel mye på en gang...Karl Henric Engelche: Konfirmasjon i Kristiansund i 1802, 15 1/2 år (nr 14) LenkeDet ser ut til at familien flytter fra K.S til Trondheim i 1827. Ministerialbok: Lenke Klokkerbok (mest leselig) LenkeDet rimer jo siden Gjertrud Alette var fra Trondheim. Familien har då tydelogvis flytta tilbake til Kristiansund etter kort tid siden de døper en sønn i K.S 1829 og Carl Henrik dør her i 1834.Faren(?) Johan Henric Engelche i Manger, Hordaland: Det ser ut til at han var gift to ganger i Manger: 1765 Johan Henrich Engelken Kari Nielsdtr. Marøen 16. Juli 1777 Johan Henrich Engelche Mari Tharaldsdtr. Haugland 17 AprilEkteskap med Mari: LenkeLegg merke til at noen linjer over er skrevet: Publice Absolveret: Henric Engelche for avholdelse(?) fra sacramente i 3 1/2 år Kan dette vera far til Johan henric? Eller er bare Johan utelatt i navnet?Da kan ikkje Kari Nilsdtr vera mor til Carl Henrik. Finner ikkje Mari Taraldsdtr. død i Manger. Finner heller ingen av de 4 barna som Johan Henrik får i Manger konfirmert her, men det ser ut til å vera 'hull' i kirkebøkene der. Det tyder derfor på at han og kone nr. 2 Mari har flytta ein annan plass før han dukker opp i Kristiansund (1801) Der er han nevnt i sitt andre ekteskap med Peternille Andersdtr. Det stemmer dårlig, det skulle då vore 3. ekteskap.... Gjertrud Alette Larsdtr (senere gift Muhl) Det hadde vært veldig interessant med mer info om Gjertrud Alette Larsdtr. sitt opphold i tukthuset i Trondheim.Søk i databasen 'Innsette ved Trondhjem Tugthus 1737-1824' gir dette: Folio Stilling Førenamn Etternamn Bustad Fødestad Alder Innsett Lauslaten 1138 90a Gertrue Aletha Larsdatter Trondhjem 20 1811 1812 1926 134b Gertrue Aletha Larsdatter Ottersen Trondhjem 21 1812 1815Ellers er hun nevndt som fadder i dåpen til barnebarnet Emma Antone i Tromsø 1851 (altså bare et par år før hun emigrerte til Amerika) Det pussige er at det står dette om fadrane: Gjertrud Muhl, moderen; Carl Carlsen , faderen (! det kan jo ikkje vera Carl Engelche) Betyr det kansje at hun repersenterer moderen til dåpsbarnet, og at en Carl Carlsen representerer faderen Eilert Martin ?LenkeEn ting som plager meg er at jeg ikke har funnet konfirmasjonen til Omfretine. Har lett i både Kristiansund, Tromsø, Hammerfest, Overhalla.Foreldra til Gjertud Alette: Dette kan kansje vera Lars Ottesen's dåp? Dette kan godt være hans dåp: nr 129 26 Oktober 1761, Lars, foreldre Otto Larsen og pige Anna Larsdtr. LenkeMoren dør allerede et par måneder etter folketellingen i 1801: Murmester Larrs Ottesens kone Margrethe, 40 år LenkeOg Lars ottesen er ikkje sein med å gifta seg på ny: Han giftar seg med ei Maria Magdalena 14 Juli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.