Gå til innhold
Arkivverket

[#56981] Lenker til funn i folketellingene - hvorfor forandrer de seg?


Gjest Anniken Lindaas Kolstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Anniken Lindaas Kolstad

Hva gjør jeg galt?Har flere ganger sett at mine lenker til funn i FT har forandret seg til andre funn i samme folketelling. Jeg sjekker alltid mine lenker før jeg legger inn innleggene og da virker alt som det skal. Etter svar å dømme, virker det som om de også fungerer bra en tid? MEN hvis jeg sjekker dem senere er det plutselig helt andre navn som kommer opp i samme telling! Jmfr feks mine innlegg (4) og (5) i tema 56945 (56945 Fritz Scharf f.1875 i Leipzig gift med Georgine B.O.Wangsmo f.24.12.1874 Hadsel) ang Scharff-fam funnet i FT 1900 i Kristiania og på Jevnaker. Hvor tok de veien i lenken, tro?Vis meg, lær meg, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Eg er så 'korrekturidiot' på eigne vegne at eg berre MÅ rette forrige innlegg: Les her om den gongen eg sjølv SÅG lyset ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken Lindaas Kolstad

TAKK, Aase! Prøvde i lete etter tidligere tema om dette, men fant ikke ditt flotte tema.Jeg skal altså heretter MARKERE mitt funn i tellingen FØR jeg KOPIERER inn lenken ... så enkelt er det!Ps Herlig med folk som vil ha orden på korrekturen! Jeg trykker så ofte feil på tastene her på forumet at jeg bare må la det stå, men prøver å skjerpe meg!Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Så fint at du fekk hjelp! Og merk at korrektur-iveren min er på eigne vegne, de andre får skrive akkurat som de vil for meg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.