Gå til innhold
Arkivverket

[#56998] Christen Olsen Stamsø/Have


Gjest Cathrin Jegersberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Cathrin Jegersberg

Håper på litt hjelp med denne mannen.Christen Olsen gifte seg med Marthe Tengelsdatter 1743 i Søndeled. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9483&idx_id=9483&uid=ny&idx_side=-91>Lenke.I følge mine notater fra bygdeboken Sønderled V, så skal Christen Olsen være sønn av Ole Jonsen Øren og Anne Nielsdatter Stamsø. Dette paret giftet seg i Sønderled 28/10 1714. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Jeg prøver på nytt, da jeg tror jeg har gitt feil informasjon her.Ole Jonsen Stamsø sin far, Jon Gautesen Øren, var det skifte etter i januar 1719. Her beskrives bygningen og beboere. I følge Sønderled bygdebok III, så nevnes Sveinung Stiansen gift med datteren Ellen, Niels Olsen gift med en annen datter av Jon Gautesen, Marthe. En sønnedatter av Jon Gautesen ble gift med Ole Torjussen Homme.Det vises her til at Jon Gautesen har sønn, om det er Ole Jonsen gift med Anne Nielsdatter Dale, enke etter Kristen Madsen Stamsø vet jeg ikke.Jeg har lett og lett etter barn til Ole Jonsen og Anne Nielsdatter, men finner ingen.Har en fra USA, som er inne i den samme slekten og han er dyktig til å finne ut av kirkebøkene, men her står vi bom fast begge to, så jeg håper noen kan bidra med Christen Olsen sine foreldre.På forhånd takk.Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Har du undersøkt om forloverne for Christen og Marthe, Søfren og Jon Siaawog (dvs. Søren og Jon Sjåvåg), kan være interessante som 'spor'?Kirkeboka for Risør kan jo også være aktuell her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Jeg takker for din respons, men tror nok at jeg må låne bygdeboken for Søndeled igjen.Jeg har Ingeborg Olsdatter og Alf Sørensen, som faddere til Christen og Marthe sine barn.Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.