Gå til innhold
Arkivverket

[#57002] Søren Andersen, f. 11.7.1856 i Vesetvik, Gulen flyttet til Nordland i 1880.


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Søren Andersen og familie + broren Knut flyttet fra Eivindvik i Gulen til Røst ca 1880. Hva var grunnen til at denne familien flyttet til Røst? Hadde dette noe med arbeid å gjøre eller var det helt naturlige årsaker til at disse familienen ble boende på Røst?Jeg har en del info om slekten til Søren, men lar det seg gjøre å finne ut noe om hans forfedre i Gulen og hvor det ble av hans søsken?Se for øvring under mitt innlegg om denne familien på Røst Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Sande

Har det meste om forfedrene til Søren, men det blir for mye å ta her. Sendre deg en epost (er det ok å bruke den adressen du oppgir i debatten om familien på Røst?).Har også en del om lagnaden til søskenene. Tar det med i eposten også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

En rekke personer fra Eivindvik/Gulen kom også til Vesterålen etter 1875, sjølsagt for å drive fiske. En av dem som slo seg ned på Andøy, het forresten Søren Andreassen (født 24.12.1854). På Andenes blei flere av innflytterne fra Eivindvik sentrale i baptistmenigheta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Søren Andreassen f. 24.12.1854 var frå Tveranger i dagens Solund kommune.Elles hadde Anders Trulsson og Anna Sjursdtr. (minst) 9 born, men ikkje alle levde opp.Dersom du Terje har info om etterkommere etter Anders og Anna så er eg også interessert i det.MVH Gisle, ghersvik@frisurf.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Grunnen til at eg teke dette opp er at svigerinna mi er dotter til Ingolv B. Johanson. Ingolv var son til Ida og Ida sin far kom frå Evindvik, sjå tema eg har om Røst. Det er mykje som manglar før eg har alt på plass, men eg kan nok finna mykje om denne slekta etter Ingolv B. Johansen. Det er heilt ok at opplysningar vert sendt til meg på e-posten som eg har oppgjeve under Røst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Terje Aarland

Let det seg gjere å få litt info om kva for bygder i Gulen desse slektene har sine aner frå. Eg ser at Evindvik er nemnd, likeins Fivelsdal og Aasheim.Håpar at det let seg gjere å få litt info om desse slektene og ei oversikt over kvar slektene bur i dag? Dersom det er personar som lever i dag, så kan eg få info om det på e-post:austevollslekt@gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.