Gå til innhold
Arkivverket

[#57014] Sandnes, Sandnes ladested, hvor er det og hvilke kirkebøker?


Gjest Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Jeg leter etter fødselen til Fredrik Christian Steenbuch Hoffmann som skal være f.10/2 1886 Sandnes. Jeg vet faktisk ikke hvor jeg skal lete etter fødsel/dåp siden Sandnes finnes så mange steder i landet. Jeg har sjekket Sandnes i AA, men fant ingen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Hans far, Johan Christian Hedegaard Hoffmann er født i Norderhov 19-10-1831. Foreldre: Jacob Ludvig Hoffmann (1795-1869) og Hanne Gabriele Steenbuch (1807-1880). Johan Christian giftet seg i Molde 8-9-1861 med 'Louise' Fredrikke Brinchmann, f. i Molde 3-10-1839, datter av toldkasserer Christopher Bernhoft Brinchmann og Louise Fredrikke Fredriksen. Det står mye mer i Norges Læger hvis du ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Takk for hjelpa begge to. Det var en stor lettelse. Det er ille når man sitter med dødsfallet til en person man ikke ante eksisterte.Carsten, jeg tror jeg har det meste om Hoffmannslekta tilbake til ca.1700, det vil si, de jeg er interessert i. Jeg har det som står i Norges leger, men takk skal du ha. Jeg trodde jeg hadde funnet alle barna til Johan Chr. inntil jeg fant denne sønnens død i 1908.Jeg får sjekke om det kan finnes flere barn der, men de bodde der kun i tiden 1883 til slutten av året 1888.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det ble ingen flere barn i Sandnes. Så da regner jeg med at jeg nå har funnet alle barna, 11 i alt, som ble født diverse steder fra Nordland til Rogaland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.