Gå til innhold
Arkivverket

[#57017] Norstø eller Nordstø fra Egersund


Gjest erling t endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t endresen

Jeg jobber med et slektsarbeid, og derfor søker jeg opplysninger om personer som het Nordstø/ Norstø. Slektsnavnet har sitt opphav i plassen Nordstøvollen/ Nordstøbakken på Hovland, Eigerøy.(Det finnes også en gård med navnet Nordstøen i Buskerud)Anna Nordstø døde ugift i 1991, Egersund, i dødsannonsen nevntes Martha Nordstø (en svigerinne?), Stine Gerd og Tor Olaf, samt Anne Marie og Anders.Noen som kommer på sporet?Anna sin mor var Stine Norstø f. Larsen, hun døde i 1942 på Nærbø. Har ikke funnet hennes mann Anders Norstø f. 1864 død i Egersund......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t endresen

Rakel er enken etter Hans A. Nordstø. Det er nettopp disse familiene jeg er ute etter. Rakel Nordstøe sin etterslekt kan spores, mens jeg har problemer med Anders Nordstø f. 1830-1895 sine etterkommere, han var broren til Hans A. Nordstø. Konen kom fra Rødhelleren under Immerstein i Sokndal, og familien bodde der da barna Tønnes & Anders f. 1864 og Alette Edvarda f. 1867 ble konfirmert. Anders (Andersen) Nordstø f. 1864 bor med konen Stine i Egersund i 1900. De fikk 3 barn, Johanne Mathilde 1891, Anders 1898 og Anna Lovise 1904, alle konf. i Egersund. Anna Nordstø døde ugift i Egersund i 1991. Det er hennes dødsannonse jeg refererte til i første innlegg.Disse menneskene søker jeg etter... hvor ble de av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t endresen

Ja, her er kommet nye navn i løpet av helgen, så Anders og Marta Olava Nordstø er nettopp blant de personene jeg søkte... nå begynner noen brikker å falle på plass.Virker som de gravlagte fra Nærbø er kommet til i løpet av helgen, fant dem ikke på DIS før helgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.