Gå til innhold
Arkivverket

[#57023] Oppslag 1875-telling Røldal


Gjest Kristin S. Aasen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin S. Aasen

Hei!Jeg har fått henvendelse fra USA om det fins 1875-telling i Røldal (på nett).Svar har jeg gitt tilbake.Jeg lurer på om De har anledning til å slå opp og skrive hva/hvem (og når de er født) som står i den eventuelle 1875-tellingen for gårdene Gryting/Runnene. Det ville vært kjempefint. Den aktuelle familien består av foreldre Ola Ormson, f. 1823 og Britta Knutsdtr., f. 1826 og deres sønner.(Hensikten er å se om noen av sønnene var allerede emigrert til USA).Imøteser svar.mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Familien er å finne på folio 251-252 i 1875-tellingen for Røldal, og bestod av Ole Ormsen, 1823, Britha Knudsdatter, 1826, Knudt Olsen, 1857, Nils Olsen, 1861 og Ole Olsen, 1869.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei Yngve N.!Mange takk for oppslag og info.Jeg spør for amerikaneren om det kan bestilles (papir)utskrift på folio 251-252 1875-telling for Røldal. Hvis det kan bestilles, hva er kostnaden? Og hvordan kan det bestilles?mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det kan bestilles. Men her vil det vel være lettere for oss å skanne, og å sende som vedlegg til epost? Da kan man sende epostadressen til Statsarkivet i Bergen, alternativt sende opplysning om postadresse for oversending av fotokopier. Kostnaden vil være moderat, normalpris er kr 4 per kopi, men vi må nok innrømme at vi ikke fakturer til utlandet på så små beløp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei!Yngve N., mange takk for ditt svar/innlegg.Jeg vil foreslå for vedkommende at Statsarkivet sender kopier eller som vedlegg til epost til meg. Og betaler for vedkommende. Så tar jeg resten som f.eks. kostnad med vedkommende amerikaneren. Jeg tror jeg heller spanderer det på amerikaneren da det er små beløp. For jeg antar at folio 251 og 252 er to sider?mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.