Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kristin S. Aasen

[#57027] Studenter - Kristine Scheie, f. 1873.

Recommended Posts

Gjest Kristin S. Aasen

Hei!Er det noen med 'Studenter/Studentene år XXXX' som har mulighet til å slå opp i aktuelle årsutgaver (1890-1900) for å se/skrive hva som står om henne. Vi slektninger vil vite mer om hennes liv. Steder hun oppholdt seg på.Når hun kom til Tysnes og når hun dro derfra. Hun døde i Oslo på 1940-tallet. Det står ikke om henne i bygdeboka for Tysnes. Hun er nevnt i folketelling 1900 Tysnes, Hordaland som lærerinne. En vakker minnebok som klarte seg i en storbrann i Kr.sand S. utløste spørsmål. Det ville vært hyggelig/fint.Imøteser svar.mvh. Kristin S. Aasen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Som de fleste lærerinner jeg har vært borte i på den tiden, hadde hun ikke tatt examen artium.Hun er altså ikke å finne i de nærliggende årene å lete i mht. 'Studente fra ....'- dette gjelder både enkeltbindene og et samlebind over avlagte eksamener gjennom 1800-tallet.Så med mindre hun er oppført under et annet navn, er svaret negativt. (Jeg fant henne heller ikke i norske skolefolk, utgitt 1934 - det var den utgaven jeg hadde for hånden).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristin S. Aasen

Hei!Takk til Geir K.B. og Marie S. for deres innlegg/oppslag!Hun giftet seg ikke, så det var samme navn hele tiden. Jeg har et annet spor å prøve. Hun var aktivt med i Venstre Kvinner. Kanskje noen av dere brukerer (som kanskje har Venstre-litteratur) kan slå opp i Venstre-litteratur?Brynjolf Utne Tvedt på samme sted som Kristine i folketellingen 1900 var kanskje en av hennes elever. Han skrev hans navn og alder i den minneboken som jeg nevnte i første innlegg.Imøteser svar.mvh. Kristin S. Aasen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.