Gå til innhold
Arkivverket

[#57027] Studenter - Kristine Scheie, f. 1873.


Gjest Kristin S. Aasen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin S. Aasen

Hei!Er det noen med 'Studenter/Studentene år XXXX' som har mulighet til å slå opp i aktuelle årsutgaver (1890-1900) for å se/skrive hva som står om henne. Vi slektninger vil vite mer om hennes liv. Steder hun oppholdt seg på.Når hun kom til Tysnes og når hun dro derfra. Hun døde i Oslo på 1940-tallet. Det står ikke om henne i bygdeboka for Tysnes. Hun er nevnt i folketelling 1900 Tysnes, Hordaland som lærerinne. En vakker minnebok som klarte seg i en storbrann i Kr.sand S. utløste spørsmål. Det ville vært hyggelig/fint.Imøteser svar.mvh. Kristin S. Aasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Som de fleste lærerinner jeg har vært borte i på den tiden, hadde hun ikke tatt examen artium.Hun er altså ikke å finne i de nærliggende årene å lete i mht. 'Studente fra ....'- dette gjelder både enkeltbindene og et samlebind over avlagte eksamener gjennom 1800-tallet.Så med mindre hun er oppført under et annet navn, er svaret negativt. (Jeg fant henne heller ikke i norske skolefolk, utgitt 1934 - det var den utgaven jeg hadde for hånden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei!Takk til Geir K.B. og Marie S. for deres innlegg/oppslag!Hun giftet seg ikke, så det var samme navn hele tiden. Jeg har et annet spor å prøve. Hun var aktivt med i Venstre Kvinner. Kanskje noen av dere brukerer (som kanskje har Venstre-litteratur) kan slå opp i Venstre-litteratur?Brynjolf Utne Tvedt på samme sted som Kristine i folketellingen 1900 var kanskje en av hennes elever. Han skrev hans navn og alder i den minneboken som jeg nevnte i første innlegg.Imøteser svar.mvh. Kristin S. Aasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.