Gå til innhold
Arkivverket

[#57035] Jakob Olson Rong g.m. Siri Rasmusdt. Rong + Brita Rasmusdt. Ryland?


Gjest Yvonne Trengereid Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Yvonne Trengereid Eide

Dette blir muligens litt innviklet forklart, men så er tankene mine deretter ang emnet..Først av alt kan jeg begynne med Kristi/ Christine Monsdt. Eikeland 1821-1907 Turøy. Neste ledd blir foreldrene: Far: Mons Nilsen Eikeland 1790-1848 Mor: Mette Jakobsdt. Rong 1792-1872 (dødsår ifølge bygdebok Meland)Neste ledd er besteforeldrene: * Nils Bendiksen Øpso (1764-1810) gift Manger 28.06.1789 med Brita Rasmusdt Ryland (1765-1838). Brita gift Manger 11.08.1811 med 2) enkemann Jakob Olson Rong. Bosatte seg på Rong og det var her hun døde.* Jakob Olson Rong (1762-1837) gift Manger 02.07.1789 med Siri Rasmusdt. Rong (r.1765- )Yngste barn født 1809.Så kommer siste punkt: Kan det være mulig at Mons Nilsens mor, Brita Rasmusdt., giftet seg med Mette Olsdt. far, Jakob Olson Rong? Hvor finner beviset av det eller oppklare at jeg er helt på villstrå her?Mvh Yvonne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Yvonne T. Eide

Tusen takk Ann- Mary!! Beklager tregt svar. Måtte ha det litt på avstand :o)Slik jeg forstår det ut ifra vielsen, så ser det ut til at Mons Nilsen Eikeland står oppført der som forlover. Det skulle vel i så tilfelle tilsi at det er riktig dette med at Mettes far gifter seg med Mons sin mor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.