Gå til innhold
Arkivverket

[#57039] Hvor ble Petter Jensen Aagaard,Øygarden født.Hjelper du meg med det?


Gjest Lillian Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lillian Nilsen

Petter Jensen Aagaard født 1742 el.1733. Hvor? Jeg har funnet. Mannskapsrl.Herdla Skibr.Petter Jensen,Bg. 30 år-født 1742-innrl.1772. Iflg folket.1801 må han være født i 1733. Han ble gift i 1760 m/Ane Johannesdtr.Nesse (Blomvågnes)i Øygarden.Min tipptippoldefar Christen f.1761. Skifte etter kona 29/11-1794. De bodde på (Blomvåg)Nesset i Øygarden. Jeg er ny i debattforum. Kan ikke legge inn lenker, men klarer åpne de. Du er kjempesnill om du vil hjelpe meg. Hilsen Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Hei Lillian!Her ser du hvordan du lager lenker: Skriv dette nummeret i søke boksen til Digitalarkivet,på denne siden: 52784,og du får se hvordan du lager lenker.Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Lillian!Vielsen for Petter Jensen og Ane johannesdatter Nesse,den 24 juni 1760,Manger.Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Manger, Ministerialbok nr. A 1 (1759-1791), Kronologisk liste 1760, side 12. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11603&idx_id=11603&uid=ny&idx_side=-12>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Legger inn lenken for tellingen på Nesse,1801,hvor Petter Jensen (Aagaard) står som enkemann etter 1 ekteskap.(Kona Ane Johannesdtr.Nesse døde i 1794,som du skrev i innlegg 1) Petter er antagelig født omkr 1733-34.Tellingene kan være litt unøyaktig når det gjelder alder ,så litt slingringsmonn må man regne med på Petter Jensen's fødselsår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Kanskje lurt å finne ut når Petter dør? Fant ham ikke i basen Døde i Manger 1816-1880 , så da betyr det vel at han dør et sted mellom tellingen 1801 og 1816. Alderen hans står kanskje i kirkeboken .Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.