Gå til innhold
Arkivverket

[#57046] Christiania ca 1850, Foss


Gjest Helge Hålåsæter
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Hålåsæter

Edvart Foss f 1850 og kona Charlotte f 1853 oppgav begge i FT1900 til å være født i Kristiania. Han var da stasjonsmester på Dal, og hadde trolig også vært på Eidsvoll. Sønnene Aage f 11.02.1886 i Eidsvoll og Arne f 11.11.1892 f i Ullensaker emigrerte sammen til Oregon 09.09.1910. Fra USA vil etterkommer etter Aage gjerne vite mest mulig om slekten sin her. For meg synest det vanskelig da en ikke har patronym. Jeg har prøvt å lete i 1865 og 1875.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Erik Grannes

Hei..I 1875 finner du Edvard Haakensen Fos, f 1850 i Aker som pakkhusformann på Eidsvoll. Sammen med ham bor kona Carlotte Christophersdatter, f 1853 i Aker.teg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Erik Grannes

..og det er kanskje din Edvard vi finner som stesønn hos tømmermann Bottil Amunds (64) i Maridalsvn i Xiania i 1865.teg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Erik Grannes

...og kanskje Edvard ikke måtte gå lengre enn til Telthusgaden for å finne sin Carlotte hos snekker og huseier Christopher Larsen (62)..teg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Erik Grannes

Hei..Etter hva jeg kan se hadde Edvard og Carlotte også døtrene Elise Margrethe (f 7 jul, dpt 20. aug 1876) og Sigrid Ingeborg (f 14. apr, dpt 1. aug 1880).Er du heldig kommer det kanskje en fra lenkegjengen og lager lenker for deg.mvh teg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Erik Grannes

...og Elise Margrethe er i 1900 ugift kontorist ved Statsbanerne og bosatt på Sofies plads 1 i Kristiania.Sigrid Ingeborg finner jeg ikke i 1900.teg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Erik Grannes

...men Sigrid Ingeborg konfirmeres i Ullensaker 7 okt 1894.Samme sted konfirmeres Edvars sønn Bengt Asbjørn (f 26 nov 1883) den 10 okt 1897.teg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Jeg vil takke Tom Erik og Carsten for utmerket hjelp. Ved hjelp av dere kom jeg til målet som var å treffe på nålevende etterkommer av Edvart Foss f 1850. Også takk til Lars Ove for et par gode forsøk. Hilsen Helge Hålåsæter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.